Opis kursu:

Kurs tworzy przestrzeń do uczenia się indywidualnego i zespołowego. Uczestnik kursu samodzielnie podejmuje decyzję o czasie uczenia się, kolejności tematów w ramach modułu, ma możliwość wypowiedzi i dyskusji z innymi uczestnikami kursu, dokonuje samooceny. Przez projektowanie uczy się wdrażać rozwiązania korzystne dla najbliższego otoczenia i angażować w sprawy ważne dla lokalnego otoczenia społecznego. 

 

Struktura kursu:

Kurs składa się z 4 modułów: 1) EZR jako koncepcja - główny nurt i krytyczne dyskursy 2) Uczestnictwo  i współpraca - uczenie się dorosłych w społeczności na rzecz EZR 3 )Wspólne działania  na rzecz EZR w Europie - studia przypadków 4) Zaprojektowanie interwencji dla wybranej społeczności na rzecz edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

 

Korzyści dla uczestnika kursu:

Uczestnik kursu  zna  koncepcje zrównoważonego rozwoju w różnych kontekstach lokalnych i międzynarodowych, rozumie czym jest edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w ujęciu systemowym i krytycznym, analizuje strategie społecznego zaangażowania i budowania partnerstwa na rzecz EZR, wykorzystuje wiedzę  naukową do projektowania i wdrażania EZR w społecznościach.

 

 

 

 

Program kursu:

Temat 1: EZR z perspektywy UNESCO

Temat 2: Krytyczne podejścia do zrównoważonego rozwoju 

Temat 3: Zawiłe problemy (wicked problems) zrównoważonego rozwoju 

Temat 4: Myślenie systemowe i podejścia transformacyjne

Temat 5: Wprowadzenie do uczenia się dorosłych z perspektywy EZR

Temat 6: Krytyczne podejście do edukacji i uczenia się w społecznościach                                                                

Temat 7: Studia przypadków EZR: 

Case 1. Wyspa Culatra, Portugalia 

Case 2. Kraina Wygasłych Wulkanów, Polska                                                                  

Temat 8: Projekt Interwencji EZR (praca samodzielna uczestnika)

 

Patronat i certyfikat: Kurs posiada patronat Wrocławskiego Centrum Akademickiego. Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia kursu „Wprowadzenie do Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju” poświadczony przez międzynarodowe europejskie konsorcjum uniwersytetów projektu ESDEUS: Uniwersytet Dolnośląski DSW, Uniwersytet Goteborg, Uniwersytet Algarve, Uniwersytet Milano Bicocca.

ESDEUS

Typ kursu: otwarty, 3 pkt ECTS

Obszar zagadnień: edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju, przygotowanie edukatorów ZR

Forma realizacji: platforma e-learning, platforma Moodle

Data realizacji kursu:  od grudnia 2024  do marca 2025

Ilość dni kursu: kurs w pełni asynchroniczny

Data realizacji kursu: student decyduje o zakresie godzin i wyborze dni nauki

Liczba godzin zajęć: 65 godzin (z uwzględnieniem nakładu pracy studenta)

Grupa docelowa: Kurs skierowany jest do podmiotów i interesariuszy zainteresowanych jednym lub kilkoma obszarami podejmującymi wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem w różnych sektorach i miejscach: szkołach, gminach, organizacjach obywatelskich, stowarzyszeniach, organizacjach pozarządowych, grupach interesu i osobach prywatnych. Kurs jest skierowany do wszystkich studentów UD DSW jako dodatkowy, bezpłatny kurs, który kończy się poświadczeniem zdobytych kompetencji i otrzymaniem 3 punktów ECTS. 

 

ESDEUS

Prowadzący: Kurs przygotowali nauczyciele akademiccy z czterech uniwersytetów europejskich: Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW (Polska), Uniwersytetu w Goteborgu (Szwecja), Uniwersytetu Algarve (Portugalia), Uniwersytetu Milano Bicocca (Włochy).

Informacje o wszystkich członkach zespołu i dorobku znajdują się na stronie projektu dofinansowanego z środków Unii Europejskiej                                            

ESDEUS: European Universities as community leaders of the Education for Sustainable Development
ESDEUS: Europejskie uniwersytety jako lokalni liderzy edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju 

Projekt EU: 2023-1-PL01-KA220-HED-000156638

 

 

 

esdeus dissclaimer

Zarejestruj się

Aby zapisać się na kurs i otrzymać link do platformy szkoleniowej należy wypełnić formularz:    Formularz zapisu