Dolnośląska Szkoła Wyższa oraz ZOO Wrocław wspólnie będą kształcić specjalistów zrównoważonego rozwoju. Będzie to pierwszy Polsce kierunek studiów podyplomowych, łączący marketing i wiedzę o przyrodzie.
Lokalizacja nie ma jednak znaczenia, bo zajęcia będą wyłącznie on-line. Pomysłodawczynią kierunku i opiekunką jest Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław. Ponadto ZOO Wrocław będzie wspierać studentów studiów wyższych DSW poprzez praktyki i wspólne projekty.
Pandemia zmieniła marketing
- Od miesięcy rozmawiam z biznesem, aby zachęcić do wspierania projektów ratowania ginących gatunków. Zauważyłam lukę. Firmy chcą budować swoją konkurencyjność na odpowiedzialnym i zrównoważonym marketingu. Ale często nie mają skąd czerpać rzetelnej i łatwo przyswajalnej wiedzy o stanie środowiska albo mylą CSR z greenwashingiem – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska. – Biznes potrzebuje fachowców, bo pandemia zmieniła marketing i ta ewolucja będzie się dalej działa.
Dolnośląska Szkoła Wyższa to uczelnia, która na bieżąco obserwuje trendy i bardzo szybko adaptuje swoją ofertę do potrzeb różnych środowisk.
Działania CSR nie są nowością, wiele firm z sukcesem prowadzi działania w tym obszarze. Zauważyliśmy jednak, że nadal brakuje specjalistów, którzy mają wiedzę nie tylko na temat samego marketingu, ale także i o otaczającym nas świecie i przyrodzie, o którą bez wątpienia powinniśmy dbać wszyscy – nie tylko my prywatnie, ale także my jako firmy. To był powód, dlaczego zdecydowaliśmy się na współpracę z ZOO Wrocław – mówi Agnieszka Zagrobelna, kierownik Działu Marketingu Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Co powstanie z połączenia zoo i marketingu? Zrównoważony biznes.
Marketing postpandemii to pierwsze takie studia podyplomowe w Polsce. Trwać będą dwa semestry. Zapisać się może każdy, kto ma ukończone studia I stopnia. Szczegóły na temat rekrutacji: www.dsw.edu.pl.