Ukazała się książka pt. Biografia i badanie biografii (Tom VIII) pod redakcją prof. zw. dr hab. Elżbiety Kowalskiej-Dubas (Uniwersytet Łódzki), prof. UŁ dra hab. Arkadiusza Wąsińskiego (Uniwersytet Łódzki) i dr Anety Słowik (DSW), (Wyd. Naukowe Uniwersytetu Łódzkiego, 2021). 

 

Publikacja zawiera artykuły polskich i frankofońskich uczonych zajmujących się badaniami biograficznymi i historią życia m.in. tekst : Prof. zw. dr hab. Elżbiety Kowalskiej-Dubas, Prof. dra hab. Arkadiusza Wąsińskiego, Prof. dr hab. Muriel Molinie, dr Catherine Schmutz-Brun.

 

We wstępie książki można przeczytać:  "Publikacja Biografie rodzinne i uczenie się , będąca ósmym tomem w serii Biografia i Badanie Biografii, stanowi oryginalne ujęcie refleksji nad rodziną, wiążące się z wyeksponowaniem biografii rodzinnych jako symbolicznej przestrzeni kształtowania się indywidualnych biografii członków wspólnoty rodzinnej oraz ich biograficznego uczenia się. Uwzględnia ono złożoną, subtelną i pod wieloma względami nieoczywistą naturę przenikania się procesów indywidualnych i zbiorowych zachodzących w realiach wspólnoty rodzinnej.

 

Walorem niniejszej publikacji jest połączenie rozmaitych perspektyw teoretycznych i badawczych zogniskowanych wokół różnych ujęć biografii rodzinnych i procesów biograficznego uczenia się osadzonych w realiach życia rodzinnego. Odsłaniają one odmienności kulturowe refleksji nad rodziną rozwijane przez polskich i zagranicznych badaczy zajmujących się tą tematyką.

 

Wyeksponowanie biograficznej perspektywy rodziny jest w tym kontekście interesujące poznawczo zarówno w dyskursie andragogicznym, jak i pedagogicznym, w których nie zyskała ona jak dotąd pogłębionego rozpoznania. Badanie aspektów edukacyjnych zawartych w biografiach rodzinnych może sprzyjać poszerzaniu andragogicznej teorii uczenia się dorosłych oraz może być wykorzystane w praktyce edukacji dorosłych, w tym edukacji rodzinnej."

 

Więcej informacji na www. 

 

Czytaj więcej