Zapraszamy na konferencję (16.12.2021) podsumowującą realizowany przez nasz zespół projekt badawczy „Kruche awatary?” Reprezentacje niepełnosprawności w grach wideo w warstwie językowej, wizualnej, fabularnej i strukturalnej" finansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. w ramach konkursu "Reprezentacje niepełnoprawności w kulturze i edukacji".
Projekt był realizowany od stycznia do grudnia 2021 w Dolnośląskiej Szkole Wyższej przez zespół badawczy w składzie: prof. Jan Stasieńko, dr Agnieszka Dytman-Stasieńko, prof. Krystina Madej, dr Adam Flamma, mgr Maciej Śledź.
Jego celem było przeanalizowanie, w jaki sposób niepełnosprawność reprezentowana jest w grach wideo.
Na konferencji przestawimy odpowiedzi na pytania sformułowane w końcowym raporcie:
- Jakie rodzaje niepełnosprawności obecne są w grach?
- Jaki wpływ na warstwę fabularną i strukturalną gier mają bohaterowie z niepełnosprawnością?
- Jakimi mechanikami dysponują bohaterowie z niepełnosprawnością?
- W jaki sposób temat niepełnosprawności przejawia się w warstwie językowej, rozumianej zarówno jako ekspresja językowa bohaterów gier, ale też jako temat dyskusji graczy.
Konferencja zgromadzi zarówno badaczy gier, jak i specjalistów z branży projektowania gier.
W pierwszej części spotkania (16.30 – 18.15) naszymi prelegentami będą:
- Adrian Perdjon, Agnieszka Podlewska z Bones Studio i Paweł Potakowski z Migam.org, którzy zaprezentują projekt rejestracji języka migowego przy użyciu systemu motion capture;
- Dominik Dagiel ze studia Game the Same przedstawi koncepcję gier audialnych na przykładzie „Rosmary’s Fate”;
- Jagoda Piluch – virtual reality specialist opowie o aplikacji edukacyjnej na temat spektrum autyzmu wykorzystującej VR;
- Weronika Jurgielewicz z DSW, która wystąpi z prezentacją na temat wizerunku głuchych w grach wideo
Następnie (18.15 – 18.45) w ramach dyskusji panelowej z udziałem graczy – Krzysztofa Ziółkowskiego i Jarosława Wasiaka oraz redaktora prowadzącego w PolskiGamedev.pl Mateusza Witczaka podsumujemy przeprowadzone na potrzeby projektu badania fokusowe oraz poruszymy kwestie dostępności gier i możliwości tworzenia interfejsów adaptacyjnych w grach.
W ostatniej części spotkania (18.45 – 19.30) przedstawimy główne wnioski z przygotowanego przez nas raportu badawczego.
Konferencja odbędzie się w formie zdalnej na platformie Zoom. Dołączyć do spotkania można za pośrednictwem linku:
Serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane tematyką niepełnosprawności oraz gier wideo.