Już 25 marca będzie miała miejsce premiera gry, nad którą pracowali studenci i wykładowcy Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Ten unikatowy na skalę uczelni projekt krystalizował się w nowopowstałym, wrocławskich studio gier niezależnych Astrolabe Stories.
Last Threshold to gra z gatunku visual novel, której fabuła została zainspirowana twórczością H.P. Lovecrafra (autora kultowego opowiadania „Zew Cthulhu”) i jego naśladowców. Wątki fabularne łączą w sobie nie tylko elementy zaczerpnięte z prozy, ale również historii. Akcja toczy się bowiem na Syberii.
Pomysł na Grę "Last Threshold" powstała jako efekt burzy mózgów ze studentami, z którymi razem chcieliśmy stworzyć grę. Razem zdecydowaliśmy, że powinna być ona inspirowana tym, co wszystkich nas pociąga: padło na twórczość H.P. Lovecrafta oraz jego kontynuatorów. Zebraliśmy grupę studentów różnych lat z kierunku Media Kreatywne: game design, animacja i efekty specjalne i razem zabraliśmy się do pracy. W najgorętszym okresie prac zespół liczył 17 osób. Uznaliśmy, że zrobimy Visual Novelę. Taka forma pozwoliła skupić się nam na mocnych stronach projektu: grafice oraz na mocnej historii. W grze opowiadamy o tajemniczej syberyjskiej ekspedycji. Główny bohater gry, Wiktor Staszewski, musi rozwikłać tajemnice starożytnej świątyni oraz odkryć tajemnice swojej rodziny. W pracach nad grą brał również udział Patryk Scelina, który skomponował i wyprodukował muzykę do Last Threshold. Nad zwiastunem gry pracowali studenci anglojęzyczni pod kierunkiem Dawida Warawki i Fazala Khana - mówi Szymon Stoczek, koordynator projektu, absolwent filozofii i dziennikarstwa, pisarz i autor scenariuszy do gier, w Dolnośląskiej Szkole Wyższej uczy Scenopisarstwa, Storytellingu i Story Designu, Queest Designu i Narracji Konwergentnych.
Przedsmak przygody ujętej w grze daje animowany trailer opublikowany w serwisie Steam, za pośrednictwem którego będzie można kupić grę.
Z ramienia Dolnośląskiej Szkoły Wyższej nad grą pracowali: Szymon Stoczek, Patryk Scelina, dr Adam Flamma, Fazal Khan, Dawid Warawko, a także dr Szymon Makuch. Gra powstała we współpracy ze studentami kierunku Media Kreatywne: game design, animacja i efekty specjalne.
Gra dostępna będzie również w angielskiej wersji językowej.
Więcej informacji także na fanpage.
autorka: Aleksandra Zawada
autorka: Aleksandra Zawada
autor: Bartosz Wardaszko
autor: Bartosz Wardaszko
autor: Konrad Marciniak