Twoje pierwsze doświadczenie we współpracy międzynarodowej!? Może z TU Dresden?
Dolnośląska Szkoła Wyższa jest partnerem projektu Impress, którego liderem jest TU Dresden. W ramach tego długofalowego projektu zostało zaplanowane działanie dotyczące bardzo aktualnego tematu mianowicie zrównoważonego rozwoju.
Jeśli jesteś studentem DSW, kierunku przygotowującego do pracy z dziećmi i młodzieżą, potrafisz komunikować się w języku angielskim, masz szansę wziąć w nim udział i:
- zdobyć doświadczenia w zakresie współpracy międzynarodowej,
- zostać współautorem przygotowywanej w ramach działania publikacji,
- poznać studentów z Niemiec i Czech,
- nauczyć się planowania i pisania scenariuszy lekcji/ zajęć/ warsztatów dla dzieci i młodzieży z tematu szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju,
- spędzić trzy weekendy w Niemczech (całkowicie finansowane przez TU Dresden),
- zrobić coś dobrego dla Świata!
Lider projektu zaplanował przygotowanie scenariuszy ponadprzedmiotowych zajęć dla uczniów na aktualne tematy w 3-osobowych zespołach międzynarodowych (Czechy, Polska, Niemcy). Studenci będą pracować pod opieką 2 specjalistów z zakresu zrównoważonego rozwoju i planowania zajęć z uczniami. Opracowane scenariusze zostaną przetłumaczone na języki uczestników projektu. Planowane jest również rozprowadzenie ich wśród nauczycieli w naszym trójkącie granicznym i przyczynienie się tym samym do rozwoju krajobrazu edukacyjnego.
Wszystkie spotkania w ramach projektu odbędą się wyłącznie online. Linki do spotkań zostaną przesłane uczestnikom z wyprzedzeniem drogą mailową.
Najbliższe spotkanie odbędzie się 13.11.2021 (ocena okresowa postępu prac).
Spotkanie ostatnie poświęcone prezentacji wyników i świętowaniu sukcesu zaplanowane zostało na grudzień (11-12) 2021.
Pomiędzy tymi terminami studenci będą pracować asynchronicznie w swoich zespołach nad swoimi koncepcjami dydaktycznymi.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej oraz w konspekcie projektu.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres e-mail: kooperatywnie@gmail.com.