W ramach tegorocznej rekrutacji Uniwersytet Dolnośląski DSW przygotował dla przyszłych studentów aż trzy nowości. Logistyka, marketing i sprzedaż oraz finanse i rachunkowość zapewniają jeszcze szerszy profil kształcenia, wzbogacając ofertę o nowe, dodatkowe obszary.
Wcześniej znany jako Dolnośląska Szkoła Wyższa uniwersytet obecny jest na mapie Dolnego Śląska od 26 lat i po raz 18. zdobył tytuł najlepszej uczelni niepublicznej w tym województwie, według rankingu Perspektyw. Dążąc do zapewnienia jak najbardziej uniwersalnej oferty studiów, uniwersytet z każdym rokiem wprowadza nowe kierunki. Od października w murach uczelni rozpoczną się zajęcia z logistyki, marketingu i sprzedaży oraz finansów i rachunkowości.
Pierwszą z nowości – logistykę – będzie można studiować w ramach 3,5-letnich studiów inżynierskich, wybierając jedną z dwóch specjalności: logistyka międzynarodowa i logistyka produkcji. Jak mówi manager kierunku dr Alicja Barcik „Na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW stawiamy na praktykę. Już na pierwszym semestrze będzie możliwość odbycia spotkań studyjnych w firmach logistycznych, spedycyjnych, a także produkcyjnych.”
Drugi z kierunków otwiera możliwości zdobycia wiedzy z finansów i rachunkowości. Dr inż. Anna Motylska-Kuźma, prodziekan ds. kierunków biznesowych wskazuje, że „wiedza finansowa jest jedną z podstawowych dziedzin, które należy znać, aby dobrze i efektywnie zarządzać swoją karierą. Studia te umożliwiają podjęcie pracy w instytucjach finansowych, firmach związanych z sektorem finansowym, jako doradca finansowy, dyrektor finansowy, a także księgowy. Jest to dziedzina, w ramach której firmy zawsze poszukiwać będą pracowników.”
Trzecim z nowych kierunków jest marketing i sprzedaż, ze specjalnościami, takimi jak content marketing, e-marketing, analityka internetowa czy digital marketing. Studia dostępne są zarówno na stopniu licencjackim, jak i magisterskim. Co ciekawe, studia uzupełniające magisterskie trwają jedynie 3 semestry.