Otwarta Konferencja i Warsztaty dla nauczycieli
Problem-Based Learning PBL - Projektowanie aktywności uczenia (się) w klasie
Warsztaty dla nauczycieli
Problem-Based Learning PBL - Projektowanie aktywności uczenia (się) w klasie
Na warsztatach zapoznasz się z założeniami nauczania problemowego w klasie (PBL) oraz zaprojektujesz konkretną lekcję z twojego przedmiotu.
W PBL nie podajemy uczniom gotowych rozwiązań, ale inicjujemy i wzmacniamy ich aktywność tak, by sami (nawzajem) się uczyli i odkrywali wiedzę i umiejętności danego przedmiotu. Wychodzimy najpierw od zadania problemowego, które ma zaangażować uczniów. Potem poprzez pytania problemowe ukierunkowujemy aktywne uczenie się. Następnie poprzez dialog i wizualizację wspieramy uczniów w integrowaniu nowo nabywanych umiejętności i wiedzy.
Uwaga! Ukończenie warsztatów potwierdzamy Certyfikatem: Problem-Based Learning PBL - Projektowanie aktywności uczenia (się) w klasie
- W trakcie warsztatów zaprojektujesz własną lekcję w podejściu PBL.
- Pomyśl o temacie, który chciał(a)byś przeprowadzić inaczej niż do tej pory lub który sprawia trudności twoim uczniom - przynieś go ze sobą na pierwsze warsztaty.
- Razem przygotujemy zadania problemowe, sformułujemy pytania inicjujące aktywność uczenia się oraz przetestujemy w praktyce sposoby pozwalające uczniom wizualizować i integrować wiedzę.
Terminy i godziny warsztatów online:
Warsztat I - 3 kwietnia 2024, g.18.00-19.30 (online) | Konstruowanie zadań problemowych i zaangażowanie uczniów
Warsztat II - 10 kwietnia 2024, g.18.00-19.30 (online) | Praca poprzez pytania oraz zróżnicowanie aktywności w ramach przedmiotu
Warsztat III - 24 kwietnia 2024, g.18.00-19.30 (online) | Komunikacja i wizualizacja wiedzy nabywanej w trakcie lekcji, informacje zwrotne
Moderatorzy: Sławomir Krzychała, profesor DSW; Beata Zamorska, adiunkt CDV oraz zespół
Udział w warsztatach jest bezpłatny. Link do warsztatów oraz materiałów i zadań na platformie MS TEAMS otrzymasz mailem na adres podany w formularzu rejestracji.
Warsztaty bazują na rozwiązaniach przetestowanych w projekcie Laboratorium Dydaktyki przez zespół badaczy z Østfold University College w Halden w Norwegii i Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW oraz nauczycieli szkoły Spark Academy w Poznaniu.
Otwarta Konferencja
W trakcie konferencji zapoznasz się z założeniami nauczania problemowego w klasie (PBL) oraz poznasz praktyczne rozwiązania przetestowane w projekcie Laboratorium Dydaktyki w szkole Spark Academy wraz z zespołem badaczy z Østfold University College w Halden w Norwegii i Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW.
Poprzez udział w dodatkowych trzech warsztatach online przygotujesz wybraną przez siebie lekcję w podejściu PBL. Razem zaprojektujemy zadania problemowe, przygotujemy pytania inicjujące aktywność uczenia się oraz przetestujemy w praktyce sposoby pozwalające uczniom wizualizować i integrować wiedzę.
W PBL nie podajemy uczniom gotowych rozwiązań, ale inicjujemy i wzmacniamy ich aktywność tak, by sami (nawzajem) się uczyli i odkrywali wiedzę oraz umiejętności z danego przedmiotu. Wychodzimy od zadania problemowego, które ma zaangażować uczniów. Później poprzez pytania problemowe ukierunkowujemy aktywne uczenie się. Następnie poprzez dialog i wizualizację wspieramy uczniów w integrowaniu nowo nabywanych umiejętności i wiedzy.
Termin konferencji: 14.03.2024
Miejsce: Strzegomska 55, sala 112
Godz.: 16:00-17:30
W programie:
-
Creating Engaging Learning Activities: Strategies and Insights- Tworzenie angażujących aktywności edukacyjnych: Strategie i spostrzeżenia
Irina Engeness, profesor Østfold University College w Halden, Norwegia (wykład będzie tłumaczony)
-
Nauczanie problemowe w praktyce: przykłady z lekcji matematyki i projektów interdyscyplinarnych
Łukasz Korycki, Damian Woźnicki, nauczyciele Spark Academy w Poznaniu
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej,
konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej