Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
Technologia i zarządzanie: kształcenie dla nowoczesnej gospodarki w obszarze Informatyki, Administracji, Finansów i Rachunkowości
Kierownik projektu:
Czas realizacji: 01.06.2024 - 30.09.2028
Wartość projektu: 8 220 974,96 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 7 911 681,71 PLN
Partner w projekcie: Human Partner
Opis: Celem projektu jest wykształcenie we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym świadomych i odpowiedzialnych kadr na potrzeby gospodarki poprzez realizację w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW kompleksowego programu wsparcia studentów/ek i pracowników/czek kadry dydaktycznej, obejmującego wdrożenie zmodyfikowanych programów studiów na 3 kierunkach:
1. Informatyka, I stopień inżynierskie wieczorowe,
2. Administracja, I stopień licencjackie niestacjonarne
3. Finanse i Rachunkowość, I stopień licencjackie niestacjonarne,
ponoszącego kwalifikacje i kompetencje z zakresu:
- nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, VR, AR, metaverse;
- zrównoważonego zarządzania projektami i finansami z uwzględnieniem aspektów prośrodowiskowych oraz społecznych.
Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska
Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021 – 2027,
Działanie 8.1 Dostęp do edukacji.
Całkowita wartość projektu: 24 000 000 zł
Dofinansowanie: 19 200 000 zł
Wkład własny: 4 800 000 zł
Lider projektu: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Partnerzy projektu: Politechnika Wrocławska oraz Uniwersytet Dolnośląski DSW
Cele programu:
- poprawa efektywności kształcenia uczniów szkół podstawowych, co w przyszłości zwiększy szanse na zatrudnienie;
- rozwijanie uzdolnień związanych z przedmiotami ścisłymi, umiejętności praktycznych, zdolności analitycznych oraz kompetencji miękkich uczniów;
- zwiększenie aspiracji edukacyjnych i aktywności młodzieży kształcącej się w szkole podstawowej.
Program stypendialny skierowany do absolwentów klas 6 publicznych szkół podstawowych, z terenu Województwa Dolnośląskiego.
Dofinansowane przez Unię Europejską
European Universities as Community Leaders of the Education for Sustainable Development (ESDEUS)
Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze szkolnictwa wyższego
Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską
Operator programu: FRSE
Partnerzy: University of Algrave, Universita' Degli Studi Di Milano-Bicocca, University of Gothenburg
Kierownik projektu: dr hab. Ewa Kurantowicz, prof. Uniwersytetu DSW
Czas trwania: 01.10.2023 - 30.09.2025
Wartość projektu: 250 000 EUR
Sustainable Environmental Education by Integrating P4C Education Into STEAM Courses (SUSENSTEAM-P4C)
Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze edukacji szkolnej
Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską
Operator programu: FRSE
Partnerzy: Ogres Centra pamatskola, Osmangazi Ilce Milli Egitim Mudurlugu, Bursa Uludag Universitesi, Learning Hub Friesland, Gmina Wroclaw - organ prowadzący dla Szkoły Podstawowej nr 90 im. prof. Stanisława Tołpy we Wrocławiu
Kierownik projektu: dr hab. Katarzyna Gawlicz, prof. Uniwersytetu DSW
Czas trwania: 01.11.2023 - 31.10.2025
Wartość projektu: 250 000 EUR
Interactive learning game for refugee and migrANT children's inclUsion and integRAtion (ANTURA)
Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze edukacji szkolnej
Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską
Operator programu: Pädagogischer Austauschdienst der Kultusministerkonferenz, Nationale Agentur für EUProgramme im Schulbereich
Kierownik projektu: dr hab. Jan Stasieńko, prof. Uniwersytetu DSW
Partnerzy: Technische Hochschule Koln, Ogólnopolski Operator Oświaty, Academie de Nantes Rectorat, Videojuegos Sin Fronteras
Czas trwania: 01.12.2023 - 30.11.2026
Wartość projektu: 400 000 EUR
Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze szkolnictwa wyższego
Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską
Operator programu: FRSE
Partnerzy: University of Cordoba, University of Bremen
Kierownik projektu: dr Barbara Muszyńska
Czas trwania: 01.04.2024 - 31.07.2025
Wartość projektu: 120 000 EUR
Anti-bias education for early childhood teachers: learning through video-coaching (ABC4T)
Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze edukacji szkolnej
Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską
Operator programu: EPOS vzw
Partnerzy: Artesis Plantijn Hogschool Antwerpen, Hogskulen pa Vestlandet, Confederacion Espanola de Centros de Ensenanza Asociation C.E.C.E, Universitat Wien
Kierownik projektu: dr hab. Katarzyna Gawlicz, prof. Uniwersytetu DSW
Czas trwania: 01.10.2024 - 30.09.2027
Wartość projektu: 400 000 EUR
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Europejska inicjatywa na rzecz zdrowia psychicznego i fizycznego osób z poważnymi zaburzeniami psychicznymi (EU-MIND)
Program: Transforming Health and Care System JTC1 2023 „Healthcare of the Future”
Źródło Finansowania: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Lider: Centre Hospitalier Regional de Marseille Assistance Publique Hopitaux Marseille
Partnerzy: Niuvaniiemen Sairaala, Region Nordjylland, Institutet för Hälso-Och Sjukvardsekonomi Ab, Karolinska Institutet, DSW University of Lower Silesia in Wroclaw, University of Cagliari, Fondation Fondamental
Kierownik projektu: dr hab. Andrzej Kiejna
Czas trwania: 01.06.2024 - 31.05.2027
Wartość projektu: 1 030 370,00 PLN
Narodowe Centrum Nauki
Kierownik projektu: dr Marcin Starnawski
Czas trwania: 04.10.2021 - 03.10.2025
Wartość projektu: 941 992 PLN
Opis: W trakcie realizacji projektu zostaną przeprowadzone pogłębione wywiady z osobami, które w latach 1967-1968 doświadczyły antysemickiego napiętnowania. We współpracy z badaczami z Czech, Niemiec i Rumunii porównamy kampanię antysemicką w Polsce (jej dynamikę i wpływ) z podobnymi wydarzeniami i procesami historycznymi w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
The European Cooperation in Science and Technology (COST)
Przedstawiciel Uniwersytetu DSW: dr Barbara Muszyńska
Czas realizacji: 06.10.2022 - 05.10.2026
Opis: This Action responds to the move into mainstream education of Content-and-Language-Integrated-Learning (CLIL), i.e., the teaching of non-language subjects through a foreign language. Ongoing challenges in CLIL practice and research negatively affect the realisation of CLIL’s full potential, which lies primarily in helping school-leavers achieve the competence to use at least one foreign language confidently for professional and academic purposes. Young Europeans clearly require such bi/multilingual disciplinary literacies, complementing that in their first language, to succeed in employment and higher education.
CA23112 Critical perspectives on career and career guidance
Przedstawiciel Uniwersytetu DSW: dr Anna Bilon-Piórko
Czas realizacji: 23.10.2024 - 22.10.2028
Opis: Critical perspectives on career and career guidance (COCAG) will gather scholars across Europe and beyond to explore how careers are changing in the contemporary world and consider what response is required from public policy and practice. It will explore the following research questions. (1) How can the challenges and changes that are happening to careers in the contemporary world be understood? (2) How can policymakers respond to contemporary challenges to individual’s careers? (3) How can career guidance practice adopt a more critical stance to address the changing world more effectively?
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Tłumaczenie na język polski i opracowanie naukowe dzieła „The Uses of Argument” Stephena
Edelstona Toulmina
Narodowy Program Rozwoju Humanistyki/ moduł: Uniwersalia 2.2
Kierownik projektu: dr hab. Tomasz Zarębski, prof. Uniwersytetu DSW
Czas trwania: 05.05.2022 - 05.01.2025
Dofinansowanie z budżetu państwa: 47 608,44 PLN
Wartość projektu: 47 608,44 PLN
Opis: Projekt zakłada przetłumaczenie na język polski i opracowanie naukowe dzieła "The Uses of Argument" Stephena Edelstona Toulmina. Znaczenie projektu na gruncie polskim dotyczy zarówno samej filozofii (zwłaszcza filozofii języka), jak i szerzej pojętej humanistyki i pedagogiki. W obrębie filozofii projekt rozwija ważną z historycznego, ale też współczesnego, punktu widzenia problematykę racjonalności i roli tradycyjnej logiki formalnej w reprezentowaniu zwłaszcza praktycznej ludzkiej racjonalności.
Model wsparcia aktywności fizycznej seniorów oparty na nordic walking: Chodź z kijami z seniorami
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II
Kierownik projektu: dr Dariusz Rutkowski
Czas trwania: 21.12.2023 - 21.04.2025
Dofinansowanie z budżetu państwa: 97 500,00 PLN
Wartość projektu: 97 500,00 PLN
Opis: Głównym założeniem projektu jest poprawa życia i sprawności osób w wieku senioralnym poprzez zwiększenie aktywności fizycznej dostosowanej do możliwości, stanu zdrowia, kondycji i wydolności. Głównym celem jest wypracowanie i zweryfikowanie innowacyjnego programu szkoleniowego, którego rezultatem jest wsparcie aktywności sportowej osób w wieku senioralnym.
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Rola rodziny w radzeniu sobie z traumą wojenną przez ukraińskie cywilne ofiary wojny 2022
Program: Granty interwencyjne NAWA
Kierownik projektu: dr hab. Alicja Senejko, prof. Uniwersytetu DSW
Czas trwania: 01.07.2023 - 31.12.2024
Wartość projektu: 240 950 PLN
Opis: Celem projektu jest poznanie uniwersalnych mechanizmów radzenia sobie z doświadczanymi traumami (traumą wojenną), w ich powiązaniu z kilkoma rodzajami czynników, z których najważniejsze to: rodzinne czynniki (rodzaj przywiązania i postawa wobec rodziców), wiek rozwojowy (absolwenci, dorośli, seniorzy), zamieszkiwanie oraz płeć. Wyniki badań przeprowadzonych w projekcie, mogą znaleźć zastosowanie w przygotowaniu strategii pomocy psychologicznej i terapeutycznej nie tylko dla osób objętych badaniami, ale też dla innych grup zagrożonych doświadczaniem traumy wojennej.
Zagraniczne uczelnie partnerskie
- Syracuse University, program międzynarodowych studiów: Exploring Central Europe: History, Memory, and Identity Across Borders; urbanlabsce.eu
- The New School for Social Research, międzynarodowa szkoła letnia: Democracy & Diversity Graduate Summer Institute