Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

 

Technologia i zarządzanie: kształcenie dla nowoczesnej gospodarki w obszarze Informatyki, Administracji, Finansów i Rachunkowości

 

Kierownik projektu:

Czas realizacji: 01.06.2024 - 30.09.2028

Wartość projektu: 8 220 974,96 PLN

Wkład Funduszy Europejskich: 7 911 681,71 PLN

Partner w projekcie: Human Partner

 

Opis: Celem projektu jest wykształcenie we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym świadomych i odpowiedzialnych kadr na potrzeby gospodarki poprzez realizację w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW kompleksowego programu wsparcia studentów/ek i pracowników/czek kadry dydaktycznej, obejmującego wdrożenie zmodyfikowanych programów studiów na 3 kierunkach:

1. Informatyka, I stopień inżynierskie wieczorowe,

2. Administracja, I stopień licencjackie niestacjonarne

3. Finanse i Rachunkowość, I stopień licencjackie niestacjonarne,

ponoszącego kwalifikacje i kompetencje z zakresu:
- nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, VR, AR, metaverse;
- zrównoważonego zarządzania projektami i finansami z uwzględnieniem aspektów prośrodowiskowych oraz społecznych.

Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska

 

Dolnośląski Program Pomocy Stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów ścisłych i zagrożonych wykluczeniem społecznym

 

Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021 – 2027,
Działanie 8.1 Dostęp do edukacji
.

 

Całkowita wartość projektu: 24 000 000 zł

Dofinansowanie: 19 200 000 zł

Wkład własny: 4 800 000 zł

Lider projektu: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Partnerzy projektu: Politechnika Wrocławska oraz Uniwersytet Dolnośląski DSW

 

Cele programu:

  • poprawa efektywności kształcenia uczniów szkół podstawowych, co w przyszłości zwiększy szanse na zatrudnienie;
  • rozwijanie uzdolnień związanych z przedmiotami ścisłymi, umiejętności praktycznych, zdolności analitycznych oraz kompetencji miękkich uczniów;
  • zwiększenie aspiracji edukacyjnych i aktywności młodzieży kształcącej się w szkole podstawowej.

Program stypendialny skierowany do absolwentów klas 6 publicznych szkół podstawowych, z terenu Województwa Dolnośląskiego.

Dofinansowane przez Unię Europejską

 

European Universities as Community Leaders of the Education for Sustainable Development (ESDEUS)

Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze szkolnictwa wyższego

Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską

Operator programu: FRSE

Partnerzy: University of Algrave, Universita' Degli Studi Di Milano-Bicocca, University of Gothenburg

Kierownik projektu: dr hab. Ewa Kurantowicz, prof. Uniwersytetu DSW

Czas trwania: 01.10.2023 - 30.09.2025

Wartość projektu: 250 000 EUR


Sustainable Environmental Education by Integrating P4C Education Into STEAM Courses (SUSENSTEAM-P4C)

Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze edukacji szkolnej

Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską

Operator programu: FRSE

Partnerzy: Ogres Centra pamatskola, Osmangazi Ilce Milli Egitim Mudurlugu, Bursa Uludag Universitesi, Learning Hub Friesland, Gmina Wroclaw - organ prowadzący dla Szkoły Podstawowej nr 90 im. prof. Stanisława Tołpy we Wrocławiu

Kierownik projektu: dr hab. Katarzyna Gawlicz, prof. Uniwersytetu DSW

Czas trwania: 01.11.2023 - 31.10.2025

Wartość projektu: 250 000 EUR


Interactive learning game for refugee and migrANT children's inclUsion and integRAtion (ANTURA)

Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze edukacji szkolnej

Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską

Operator programu: Pädagogischer Austauschdienst der Kultusministerkonferenz, Nationale Agentur für EUProgramme im Schulbereich

Kierownik projektu: dr hab. Jan Stasieńko, prof. Uniwersytetu DSW

Partnerzy: Technische Hochschule Koln, Ogólnopolski Operator Oświaty, Academie de Nantes Rectorat, Videojuegos Sin Fronteras 

Czas trwania: 01.12.2023 - 30.11.2026

Wartość projektu: 400 000 EUR


Integrating Language, Literacy and Subject Teaching in Plurilingual and Pluricultural Education Contexts (ILLS-PEC)

Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze szkolnictwa wyższego

Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską

Operator programu: FRSE

Partnerzy: University of Cordoba, University of Bremen

Kierownik projektu: dr Barbara Muszyńska

Czas trwania: 01.04.2024 - 31.07.2025

Wartość projektu: 120 000 EUR


Anti-bias education for early childhood teachers: learning through video-coaching (ABC4T)

Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze edukacji szkolnej

Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską

Operator programu:  EPOS vzw

Partnerzy: Artesis Plantijn Hogschool Antwerpen, Hogskulen pa Vestlandet, Confederacion Espanola de Centros de Ensenanza Asociation C.E.C.E, Universitat Wien

Kierownik projektu: dr hab. Katarzyna Gawlicz, prof. Uniwersytetu DSW

Czas trwania: 01.10.2024 - 30.09.2027

Wartość projektu: 400 000 EUR

 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

      

Europejska inicjatywa na rzecz zdrowia psychicznego i fizycznego osób z poważnymi zaburzeniami psychicznymi (EU-MIND)

 

Program: Transforming Health and Care System JTC1 2023 „Healthcare of the Future”

Źródło Finansowania: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Lider: Centre Hospitalier Regional de Marseille Assistance Publique Hopitaux Marseille
Partnerzy: Niuvaniiemen Sairaala, Region Nordjylland, Institutet för Hälso-Och Sjukvardsekonomi Ab, Karolinska Institutet, DSW University of Lower Silesia in Wroclaw, University of Cagliari, Fondation Fondamental

Kierownik projektu: dr hab. Andrzej Kiejna

Czas trwania: 01.06.2024 - 31.05.2027

Wartość projektu: 1 030 370,00 PLN

Narodowe Centrum Nauki


Społeczność żydowska w Polsce w następstwie kampanii antysemickiej lat 1967-1968. Doświadczenia biograficzne, przemiany tożsamości i dynamika środowiskowa

 

Kierownik projektu: dr Marcin Starnawski

Czas trwania: 04.10.2021 - 03.10.2025

Wartość projektu: 941 992 PLN

 

Opis: W trakcie realizacji projektu zostaną przeprowadzone pogłębione wywiady z osobami, które w latach 1967-1968 doświadczyły antysemickiego napiętnowania. We współpracy z badaczami z Czech, Niemiec i Rumunii porównamy kampanię antysemicką w Polsce (jej dynamikę i wpływ) z podobnymi wydarzeniami i procesami historycznymi w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

The European Cooperation in Science and Technology (COST)


CA21114 - CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE)

 

Przedstawiciel Uniwersytetu DSW: dr Barbara Muszyńska

Czas realizacji: 06.10.2022 - 05.10.2026

 

Opis: This Action responds to the move into mainstream education of Content-and-Language-Integrated-Learning (CLIL), i.e., the teaching of non-language subjects through a foreign language. Ongoing challenges in CLIL practice and research negatively affect the realisation of CLIL’s full potential, which lies primarily in helping school-leavers achieve the competence to use at least one foreign language confidently for professional and academic purposes. Young Europeans clearly require such bi/multilingual disciplinary literacies, complementing that in their first language, to succeed in employment and  higher education. 


CA23112 Critical perspectives on career and career guidance

 

Przedstawiciel Uniwersytetu DSW: dr Anna Bilon-Piórko

Czas realizacji: 23.10.2024 - 22.10.2028

 

Opis: Critical perspectives on career and career guidance (COCAG) will gather scholars across Europe and beyond to explore how careers are changing in the contemporary world and consider what response is required from public policy and practice. It will explore the following research questions. (1) How can the challenges and changes that are happening to careers in the contemporary world be understood? (2) How can policymakers respond to contemporary challenges to individual’s careers? (3) How can career guidance practice adopt a more critical stance to address the changing world more effectively?

Ministerstwo Edukacji i Nauki


Tłumaczenie na język polski i opracowanie naukowe dzieła „The Uses of Argument” Stephena
Edelstona Toulmina

Narodowy Program Rozwoju Humanistyki/ moduł: Uniwersalia 2.2

 

Kierownik projektu: dr hab. Tomasz Zarębski, prof. Uniwersytetu DSW

Czas trwania: 05.05.2022 - 05.01.2025

Dofinansowanie z budżetu państwa: 47 608,44 PLN

Wartość projektu: 47 608,44 PLN

 

Opis: Projekt zakłada przetłumaczenie na język polski i opracowanie naukowe dzieła "The Uses of Argument" Stephena Edelstona Toulmina. Znaczenie projektu na gruncie polskim dotyczy zarówno samej filozofii (zwłaszcza filozofii języka), jak i szerzej pojętej humanistyki i pedagogiki. W obrębie filozofii projekt rozwija ważną z historycznego, ale też współczesnego, punktu widzenia problematykę racjonalności i roli tradycyjnej logiki formalnej w reprezentowaniu zwłaszcza praktycznej ludzkiej racjonalności.


Model wsparcia aktywności fizycznej seniorów oparty na nordic walking: Chodź z kijami z seniorami

Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II

 

Kierownik projektu: dr Dariusz Rutkowski

Czas trwania: 21.12.2023 - 21.04.2025

Dofinansowanie z budżetu państwa: 97 500,00 PLN

Wartość projektu: 97 500,00 PLN

 

Opis: Głównym założeniem projektu jest poprawa życia i sprawności osób w wieku senioralnym poprzez zwiększenie aktywności fizycznej dostosowanej do możliwości, stanu zdrowia, kondycji i wydolności. Głównym celem jest wypracowanie i zweryfikowanie innowacyjnego programu szkoleniowego, którego rezultatem jest wsparcie aktywności sportowej osób w wieku senioralnym.

 

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej

Rola rodziny w radzeniu sobie z traumą wojenną przez ukraińskie cywilne ofiary wojny 2022 

 

Program: Granty interwencyjne NAWA 

Kierownik projektu: dr hab. Alicja Senejko, prof. Uniwersytetu DSW

Czas trwania: 01.07.2023 - 31.12.2024

Wartość projektu: 240 950 PLN

 

Opis: Celem projektu jest poznanie uniwersalnych mechanizmów radzenia sobie z doświadczanymi traumami (traumą wojenną), w ich powiązaniu z kilkoma rodzajami czynników, z których najważniejsze to: rodzinne czynniki (rodzaj przywiązania i postawa wobec rodziców), wiek rozwojowy (absolwenci, dorośli, seniorzy), zamieszkiwanie oraz płeć. Wyniki badań przeprowadzonych w projekcie, mogą znaleźć zastosowanie w przygotowaniu strategii pomocy psychologicznej i terapeutycznej nie tylko dla osób objętych badaniami, ale też dla innych grup zagrożonych doświadczaniem traumy wojennej.     

Zagraniczne uczelnie partnerskie