Współadministracja

KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?

 

Współadministratorami Twoich danych osobowych są:

  • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku, przy al. Grunwaldzkiej 238A, 80-266 Gdańsk;
  • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu, przy ul. Powstańców Wielkopolskich 5, 61-895 Poznań;
  • Uniwersytet WSB Merito w Toruniu, przy ul. Młodzieżowej 31a, 87-100 Toruń;
  • Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu, przy ul. Fabrycznej 29-31, 53-609 Wrocław;
  • Uniwersytet Dolnośląski DSW z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Strzegomskiej 55, 53-611 Wrocław.

Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: Mateusz Potocki, iod@merito.pl

 


W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Cele marketingowe
W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
 
Roszczenia i obrona przed nimi
Twoje dane będziemy przetwarzali również w celu ustalenia roszczeń, obrony przed nimi i ich dochodzeniu, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes. Dane te przetwarzamy do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń określonych przepisami prawa.

 


JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?

Masz prawo:

  • dostępu do treści Twoich danych,
  • do sprostowania Twoich danych,
  • do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
  • do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • do przenoszenia danych,
  • do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (PUODO), gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
 
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.

 

W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?

Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

 


KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Jako uczelnie na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. W związku z tym, Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane:

  • do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych)  lub podwykonawcą (np. agencją marketingową),
  • w związku z korzystaniem przez nas z mediów społecznościowych, właścicielom portali: m.in. Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram,
  • podmiotom współpracującym z nami, zapewniającym nam narzędzia komunikacji elektronicznej, w tym narzędzia MS Office 365. Przez podmioty współpracujące  rozumiemy podmioty pośrednio lub bezpośrednio powiązane ze Współadministratorami Danych Osobowych,
  • organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Współadministratorów Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.   
 
Podmioty współpracujące z Współadministratorami Danych Osobowych mają siedzibę głównie w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Niektórzy spośród dostawców mają siedzibę poza terytorium EOG. W związku z przekazaniem Twoich danych poza terytorium EOG, w tym do USA, Współadministratorzy zadbali, aby dostawcy dawali gwarancję wysokiego stopnia ochrony danych osobowych.

Zasadnicza treść wspólnych uzgodnień Współadministratorów dotycząca przetwarzania danych osobowych
 

Zgodnie z art. 26 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej "RODO"), przekazanie niniejszej informacji stanowi udostępnienie zasadniczej treści wspólnych uzgodnień Współadministratorów, których tożsamość została wskazana powyżej, w zakresie współadministrowania przetwarzaniem danych osobowych osób, których dane dotyczą w celach i w oparciu o podstawy prawne wskazane w obowiązku informacyjnym.

 

  1. Współadministratorzy zobowiązują się do administrowania danymi osobowymi w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z postanowieniami RODO.
  2. Współadministratorzy zapewniają bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych oraz wdrażają odpowiednie środki organizacyjne i techniczne służące ochronie danych osobowych, oraz w razie potrzeby, aktualizują te środki. Środki te będą uwzględniać stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania, a także ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych.
  3. Planując dokonanie zmian w sposobie przetwarzania danych osobowych, Współadministratorzy mają obowiązek zastosować się do wymogu projektowania prywatności, o którym mowa w art. 25 RODO i są zobowiązani z wyprzedzeniem informować o planowanych zmianach tak, aby zapewnić innym Współadministratorom możliwość reagowania, jeżeli planowane przez danego Współadministratora zmiany w ocenie innych Współadministratorów grożą uzgodnionemu poziomowi bezpieczeństwa danych osobowych lub zwiększają ryzyko naruszenia praw lub wolności osób, których dane dotyczą.
  4. Każdy ze Współadministratorów prowadzi dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych osobowych, w tym: rejestru czynności przetwarzania danych (art. 30 ust. 1 RODO) oraz rejestru naruszeń ochrony danych osobowych (art. 33 ust. 5 RODO).
  5. Każdy ze Współadministratorów, który zbiera dane jest odpowiedzialny za wypełnienie obowiązku informacyjnego wobec osoby, której dane dotyczą.
  6. W zakresie udzielania odpowiedzi na  wnioski  od  osób,  których  dane  dotyczą,  w  sprawach realizacji przysługujących tym osobom praw (prawo dostępu do danych  osobowych,  prawo  do  sprostowania  danych  osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych  osobowych,  informowanie  o  sprostowaniu  lub  usunięciu  danych osobowych,  prawo  do  sprzeciwu  przetwarzania  danych  osobowych) właściwy będzie Współadministrator, który otrzymał dany wniosek. Współadministratorzy są zobowiązani współpracować między sobą w zakresie udzielania odpowiedzi na żądania osoby, której dane dotyczą.  
  7. Współadministrator dopuszczający się naruszenia przepisów RODO lub innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego jest zobowiązany, w ramach swojej odpowiedzialności za przetwarzanie danych osobowych, do współpracy z innymi Współadministratorami w razie postępowania przed organem nadzorczym lub sporu sądowego z podmiotem danych osobowych.
  8. Każdy ze Współadministratorów jest zobowiązany do współdziałania z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a korespondencję z Organem Nadzorczym prowadzi ten Współadministrator, który zainicjuje kontakt lub do którego pismo skieruje Urząd Ochrony Danych Osobowych.
  9. Współadministratorzy utworzyli punkt kontaktowy dla osób, których dane dotyczą: iod@merito.pl

Informujemy, że niezależnie od uzgodnień wskazanych powyżej, osoby których dane osobowe dotyczą, mogą wykonywać przysługujące im prawa wynikające z RODO wobec każdego ze Współadministratorów, co oznacza, że niezależnie do którego Współadministratora żądanie realizacji tych praw zostanie skierowane to jest to żądanie złożone zgodnie z przepisami RODO.