Czego się nauczysz, wybierając tę specjalność?
-
Nauczysz się projektować aplikacje w VR/AR, co pozwoli Ci tworzyć interaktywne środowiska dla gier, szkoleń i nowych form rozrywki na urządzeniach nowej generacji.
-
Opanujesz technologie blockchain i kryptowaluty, poznając mechanizmy stojące za innowacyjnymi systemami finansowymi i zdecentralizowanymi aplikacjami.
-
Poznasz kryptografię oraz bezpieczeństwo w blockchain, co pozwoli Ci budować bezpieczne rozwiązania w obszarze FinTech i ochrony danych.
-
Nauczysz się przetwarzania dużych zbiorów danych, wykorzystując nierelacyjne bazy danych, co umożliwi analizę informacji na potrzeby biznesu i technologii.
-
Zdobędziesz wiedzę o technologiach Web3.0, które napędzają rozwój bardziej transparentnych i zdecentralizowanych aplikacji internetowych.
-
Opanujesz sztuczną inteligencję i jej zastosowanie, co pozwoli na tworzenie zaawansowanych systemów automatyzacji oraz inteligentnych aplikacji biznesowych.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
- FinTech to obszar technologii, który koncentruje się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań finansowych i usług za pomocą technologii informatycznych.
- Web3.0 skupia się na wykorzystaniu technologii blockchain, inteligencji sztucznej i kryptowalut do budowy bardziej prywatnych, bezpiecznych i transparentnych aplikacji i serwisów online.
- Zajęcia będziesz odbywał w nowych specjalistycznych pracowniach.
- Dodatkowo możesz wziąć udział w bezpłatnych i certyfikowanych szkoleniach.
- W trakcie studiów będzie możliwość dostania się na płatne staże lub odbycia wizyt studyjnych.

Praca dla Ciebie:
-
Pracuj jako blockchain developer. Projektuj i wdrażaj aplikacje oparte na technologii blockchain, tworząc innowacyjne systemy finansowe oraz rozwiązania Web3.0.
-
Zostań specjalistą ds. cyberbezpieczeństwa. Zajmuj się ochroną systemów informatycznych i danych, szczególnie w obszarze blockchain i technologii finansowych.
-
Zatrudnij się jako product owner. Zarządzaj zespołami projektowymi, tworząc produkty oparte na VR/AR, blockchainie czy sztucznej inteligencji, które odpowiadają na potrzeby rynku.
-
Bądź programistą AR/VR. Twórz interaktywne środowiska w rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej, znajdujące zastosowanie w branżach takich jak edukacja, rozrywka czy przemysł.
-
Zostań programistą AI. Projektuj systemy oparte na sztucznej inteligencji, wspierające procesy automatyzacji, analizy danych i podejmowania decyzji w firmach technologicznych.
-
Pracuj w obszarze FinTech jako inżynier innowacji finansowych. Twórz nowoczesne rozwiązania dla sektora finansowego, integrując technologie blockchain i AI.
Inżynier nowoczesnych technologii – Metaverse, Web3.0, FinTech. Studia z dofinansowaniem
- Uniwersytet Dolnośląski DSW realizuje projekt pt.: "Technologia i zarządzanie: kształcenie dla nowoczesnej gospodarki w obszarze Informatyki, Administracji, Finansów i Rachunkowości" (nr umowy FERS.01.05-IP.08-0262/23-00) w ramach Priorytetu 1. Umiejętności, Działania 01.05. Umiejętności w szkolnictwie wyższym, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Projekt realizowany jest we współpracy z Partnerem: firmą Human Partner Sp. z o.o.

Celem projektu jest wykształcenie we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym świadomych i odpowiedzialnych kadr na potrzeby gospodarki poprzez realizację w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW kompleksowego programu wsparcia studentów/ek i pracowników/czek kadry dydaktycznej, obejmującego wdrożenie zmodyfikowanych programów studiów na 3 kierunkach:
- Informatyka, specjalność Inżynier nowoczesnych technologii-Metaverse, Web3.0, FinTech
- Administracja, specjalność Zrównoważone zarządzanie projektami
- Finanse i Rachunkowość, specjalność Zrównoważone zarządzanie finansami
Podniesiemy kwalifikacje i kompetencje z zakresu:
- nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, VR, AR, metaverse;
- równoważonego zarządzania projektami i finansami z uwzględnieniem aspektów prośrodowiskowych oraz społecznych.

Cel projektu osiągnięty zostanie poprzez realizację czterech zadań:
- Modyfikację istniejących programów kształcenia na kierunkach objętych wsparciem we współpracy z pracodawcami, praktykami oraz podmiotami funkcjonującymi w otoczeniu społeczno-gospodarczym. Modernizację infrastruktury - utworzenie specjalistycznych pracowni niezbędnych do realizacji programu kształcenia: innowacyjny pokój dydaktyczny, pracownie VR/AR, platforma do obsługi projektów dyplomowych. Stworzenie e-kursów na platformie Moodle dla modyfikowanych kierunków.
- Indywidualne ścieżki rozwoju kompetencji studentów - realizacja dodatkowych elementów kształcenia zgodnych ze diagnozą potrzeb każdego studenta objętego wsparciem.
- Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej z zakresu kompetencji cyfrowych, projektowania uniwersalnego, zielonej transformacji oraz merytorycznych z obszaru poszczególnych specjalizacji.
- Implementację modelu Blended Learning i Digital Learning w programie studiów: ścieżki interaktywnego wsparcia dla studentów i dydaktyków w erze cyfrowej.

Projekt skierowany jest do:
- 120 studentów i studentek kształcących się na kierunkach:
- Informatyka, specjalność: Inżynier nowoczesnych technologii–Metaverse, Web3.0, FinTech (40os/15K/25M)
- Administracja, specjalność: Zrównoważone zarządzanie projektami (40os/30K/10M)
- Finanse i Rachunkowość, specjalność: zrównoważone zarządzanie finansami (40os/20K/20M)
- 30 osób kadry akademickiej prowadzącej kształcenie na specjalnościach objętych projektem.
Całkowita wartość projektu: 8 220 974,96 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 7 911 681,71 zł

Program studiów
Wybrane zajęcia specjalnościowe:
-
Podstawy wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
-
Wprowadzenie do Blockchain i kryptowalut
-
Zaawansowane programowanie w środowisku VR/AR
-
Podstawy kryptografii
-
Bezpieczeństwo w technologiach Blockchain i FinTech
-
Technologie Web3.0
-
FinTech i innowacje finansowe
-
Przetwarzanie dużych zbiorów danych i nierelacyjne bazy danych
-
Sztuczna inteligencja
-
Systemy i obliczenia rozproszone Blockchain
-
Nowatorski projekt indywidualny
-
Nowatorski projekt zespołowy