dr Karolina Reinhard
dr Karolina Reinhard

Menedżerka kierunku pedagogika I i II stopnia, z wykształcenia pedagożka i ekonomistka. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. 
Zajmuje się pedagogiką szkoły, indywidualizacją kształcenia i alternatywami edukacyjnymi, a ostatnio również pedagogiami pomocy wzajemnej oraz strategiami uczenia się w miejscu pracy. Współpracuje ze szkołami, brała udział w projektach zajmujących się ewaluacją szkół, wsparciem merytorycznym (np. modelowa szkoła ćwiczeń) oraz wprowadzaniem glottodydaktyki do programu studiów. Członkini zespołów realizujących projekty oświatowe, m.in. przygotowującego strategię oświatową dla Wrocławia, w projekcie Erasmus plus Learning for Life z branży szkolnictwa zawodowego, w projekcie Dolnośląska Strategia Rozwoju Edukacji Zawodowej.
 

dr Karolina Klimkiewicz

Doktor nauk społecznych, psycholog, pedagog, socjoterapeutka, specjalista od przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz terapeutka rodzin i par. Absolwentka Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW oraz Uniwersytetu SWPS. Od 14 lat pracuje w obszarze edukacyjnym i pomocowym. Zaczynała jako asystent psychologa w Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Pracowała jako wychowawca w domu dziecka, pedagog szkolny i socjoterapeutka w placówce opiekuńczo wychowawczej pobytu dziennego. Obecnie pracuje jako psycholog szkolny w liceum, szkoleniowiec edukacyjny oraz psycholog rodzinny, jak i autorka książek naukowych i beletrystyki. Jej zainteresowania naukowe oscylują głównie wokół diagnozy i terapii adolescentów, procesu decyzyjnego i jego znaczenia w procesie terapii zaburzeń depresyjno-lękowych

dr Joanna Kłodkowska

Pedagog, doktor nauk humanistycznych, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, adiunkt Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, zajmuje się poradnictwem, terapią pedagogiczną, pedagogiką społeczną, wykonawca działań w zakresie pomocy dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodzicom i nauczycielom, w ramach projektu wspierania edukacji włączającej. 

Ani Karłyk-Ćwik
dr hab. Anna Karłyk-Ćwik, prof. UD DSW

Doktor habilitowana nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika; profesor Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu. Specjalistka do spraw profilaktyki środowiskowej, trenerka warsztatu umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Terapeutka prowadząca młodzieżowe grupy wsparcia oraz grupową i indywidualną terapię dzieci i młodzieży z zaburzeniami w zachowaniu. Autorka i realizatorka programów profilaktycznych, psychoedukacyjnych i interwencyjnych dla klas szkolnych i grup wychowawczych, a także programów szkoleniowych z zakresu przeciwdziałania agresji i przemocy dla nauczycieli i wychowawców szkół oraz placówek resocjalizacyjnych. Autorka wielu publikacji naukowych z obszaru pedagogiki resocjalizacyjnej tematycznie skoncentrowanych wokół terapii i resocjalizacji nieletnich agresorów, kompetencji i funkcjonowania zawodowego pedagogów, resocjalizacji pozytywnej oraz roli humoru w procesie edukacji i resocjalizacji.

dr Marcin Starnawski

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki (UD DSW), absolwent socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, studiował w Uniwersytecie Oksfordzkim oraz w Uniwersytecie Północnej Karoliny (USA). Absolwent programu Master of Didactics in Excellent Teaching w Uniwersytecie Aarhus w Danii. Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Polskiego Towarzystwa Socjologicznego oraz European Society for Research on the Education of Adults (koordynator w ESREA Migration, Transnationalism and Racisms Network). Zajmuje się problematyką tożsamości, wielokulturowości, uprzedzeń i dyskryminacji oraz edukacją „systemową” i alternatywną w ujęciu porównawczym (historycznym i międzynarodowym). Laureat nagrody im. Prof. Ireny Lepalczyk za najlepszą książkę z pedagogiki społecznej w 2018 roku. Publikował w renomowanych czasopismach naukowych, m.in. „British Journal of Sociology of Education”, „Higher Education”, „Policy Futures in Education”, a także w International Encyclopedia of Education (2023).

dr hab. Paweł Rudnicki
dr hab. Paweł Rudnicki, prof. UD DSW

Profesor Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu, badacz edukacji w perspektywie krytycznej, zaangażowanej i emancypacyjnej. Specjalizuje się w jakościowych badaniach społecznych, koncentrując się na pedagogiach oporu, edukacji antydyskryminacyjnej, globalnej oraz prawach człowieka. W swojej pracy badawczej analizuje procesy samooorganizacji, oddolnych działań edukacyjnych i aktywizmu w sytuacjach kryzysowych, takich jak przymusowa migracja, marginalizacja czy systemowe wykluczenie. Prowadził badania nad tzw. niewidzialnymi szkołami – oddolnymi inicjatywami edukacyjnymi prowadzonymi przez uchodźców i migrantów, które funkcjonują poza oficjalnym systemem edukacyjnym.
Jest współzałożycielem grupy badawczej EMCE (Education and Migration in Central Europe). Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczych i współpracy z organizacjami społecznymi. Autor książek Oblicza buntu w biografiach kontestatorów, Pedagogie małych działań i Kto, jak nie my?.
Od 2024 roku zasiada we Wrocławskiej Radzie Edukacji, pełniąc rolę eksperta. Łączy pracę naukową z aktywnością społeczną, traktując edukację jako narzędzie zmiany społecznej, sprawczości i solidarności.
 

dr hab. Alicja Czerkawska, prof. UD DSW

Pedagog, profesor na Wydziale Studiów Stosowanych Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW. Moje zainteresowania badawcze dotyczą poradoznawstwa i andragogiki. W szczególności zajmuję się: poradnictwem egzystencjalnym, edukacją całożyciową, diagnozowaniem sytuacji problemowych i kryzysowych w przebiegu życia ludzkiego, doświadczeniami transgresyjnymi osób dorosłych, samorealizacją jednostki oraz etycznym wymiarem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jestem autorką m.in. publikacji pt.: Poradnictwo egzystencjalne. Założenia - inspiracje - rozwiązania praktyczne (monografia z 2013), pt. Podstawy pomocy psychologiczno-pedagogicznej – skrypt dla studentów pracy socjalnej (praca pod redakcją z 2009), Etyczny wymiar poradnictwa zawodowego (współautorka, 2005), O transgresji w edukacji dorosłych i poradnictwie (artykuł z 2012),  Droga ludzkiej egzystencji – impresje poradoznawcze (rozdział w książce pod redakcją z 2015), Sytuacja przymusowej rozłąki, czyli człowiek w labiryncie nadziei (rozdział w książce pod redakcją z 2016), „Strefy cienia” w pracy doradcy (rozdział w książce pod redakcją z 2017), Ku dialogicznej więzi w poradnictwie humanistycznie zorientowanym (artykuł z 2018), Bridging the Human Gap as a Message of Existential Counseling (współautorka, rozdział w książce pod redakcją z 2019). Jestem specjalistką w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doradczynią w sprawach rodzinnych, wychowawczych i edukacyjno-zawodowych. Przez wiele lat prowadziłam procesy terapeutyczne dla osób dotkniętych traumą. Jestem współzałożycielką i członkinią Naukowego Towarzystwa Poradoznawczego. Podczas zajęć ze studentami zachęcam ich do refleksyjnego przyglądania się sobie i własnemu życiu, odkrywania pasji i zainteresowań oraz budowania strategii radzenia sobie z problemami. 

dr Anna Bilon-Piórko

Absolwentka pedagogiki i filozofii Uniwersytetu Zielonogórskiego. Badawczo zajmuje się głównie poradnictwem kariery oraz edukacją i uczeniem się osób dorosłych. Za swój doktorat, dotyczący systemu poradnictwa zawodowego w Holandii otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2014). Jest autorką około 40 publikacji, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Ma za sobą również prace w redakcjach czasopism naukowych. Intensywnie zaangażowana we współpracę międzynarodową, będąc liderem międzynarodowej grupy badawczej „Critical Studies in Career Guidance”, dodatkową krajową konsultantką w Europejskim Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP) oraz wykładowczynią i tutorem w trakcie szkół letnich Europejskiego Programu Doktorskiego w obszarze Poradnictwa i Doradztwa Zawodowego ECADOC. Została nominowana na zewnętrznego egzaminatora w Centrum Całożyciowego Uczenia się na Uniwersytecie w Warwick (UK), gdzie rolą jej jest ewaluacja jakości kształcenia i egzaminowania. Jako "affilated researcher" współpracuje także z Uniwersytetem Jonkoping w Szwecji.