dr Karolina Reinhard
dr Karolina Reinhard

Menedżerka kierunku pedagogika I i II stopnia, z wykształcenia pedagożka i ekonomistka. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. 
Zajmuje się pedagogiką szkoły, indywidualizacją kształcenia i alternatywami edukacyjnymi, a ostatnio również pedagogiami pomocy wzajemnej oraz strategiami uczenia się w miejscu pracy. Współpracuje ze szkołami, brała udział w projektach zajmujących się ewaluacją szkół, wsparciem merytorycznym (np. modelowa szkoła ćwiczeń) oraz wprowadzaniem glottodydaktyki do programu studiów. Członkini zespołów realizujących projekty oświatowe, m.in. przygotowującego strategię oświatową dla Wrocławia, w projekcie Erasmus plus Learning for Life z branży szkolnictwa zawodowego, w projekcie Dolnośląska Strategia Rozwoju Edukacji Zawodowej.
 

Ewa Kurantowicz
Prof. dr hab. Ewa Kurantowicz

Jest autorką publikacji naukowych w obszarze andragogiki i pedagogiki społecznej. Prowadzi badania w międzynarodowych zespołach na temat szkolnictwa wyższego, uczenia się dorosłych, uczących się społeczności, edukacji lokalnej i środowiskowej, dziedzictwa kulturowego oraz edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Jest aktywnym członkiem międzynarodowego stowarzyszenia ESREA (European Society for Research on the Education of Adults) i współprzewodniczacą sieci badawczej BGL Adult Learning and Communities oraz redaktorką czasopism INSTED i RELA.

dr hab. Paweł Rudnicki
dr hab. Paweł Rudnicki, prof. UD DSW

Profesor Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu, badacz edukacji w perspektywie krytycznej, zaangażowanej i emancypacyjnej. Specjalizuje się w jakościowych badaniach społecznych, koncentrując się na pedagogiach oporu, edukacji antydyskryminacyjnej, globalnej oraz prawach człowieka. W swojej pracy badawczej analizuje procesy samooorganizacji, oddolnych działań edukacyjnych i aktywizmu w sytuacjach kryzysowych, takich jak przymusowa migracja, marginalizacja czy systemowe wykluczenie. Prowadził badania nad tzw. niewidzialnymi szkołami – oddolnymi inicjatywami edukacyjnymi prowadzonymi przez uchodźców i migrantów, które funkcjonują poza oficjalnym systemem edukacyjnym.
Jest współzałożycielem grupy badawczej EMCE (Education and Migration in Central Europe). Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczych i współpracy z organizacjami społecznymi. Autor książek Oblicza buntu w biografiach kontestatorów, Pedagogie małych działań i Kto, jak nie my?.
Od 2024 roku zasiada we Wrocławskiej Radzie Edukacji, pełniąc rolę eksperta. Łączy pracę naukową z aktywnością społeczną, traktując edukację jako narzędzie zmiany społecznej, sprawczości i solidarności.
 

dr hab. Piotr Mikiewicz, prof. UD DSW

Socjolog edukacji, zajmuje się społecznymi uwarunkowaniami funkcjonowania edukacji. 
Autor wielu opracowań naukowych dotyczących funkcjonowania systemu edukacji, ekspert współpracujący z władzami oświatowymi (krajowymi, regionalnymi i lokalnymi) w zakresie kreowania polityki edukacyjnej i wdrażania innowacji edukacyjnych. Współtworzył Zintegrowaną Strategię Umiejętności 2030 i Wrocławską Strategię Edukacyjną. Koordynuje pracami nad przygotowaniem Dolnośląskiej Strategii Rozwoju Edukacji Zawodowej.  
Jest członkiem zarządu Sekcji Socjologii Młodzieży i Edukacji Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Pełnił funkcję koordynatora Sociology of Education Research Network w ramach European Sociological Association. Był stypendystą Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. 
Opublikował m.in.: Will schooling ever change. Distance Learning and the COVID-19 Pandemic [z Martą Jurczak-Morris] [2023], Socjologia edukacji. Teorie, koncepcje, pojęcia [2016], Kapitał społeczny i edukacja. Perspektywy teoretyczne i aplikacje empiryczne [2014], Szczęśliwy traf. Edukacja w procesie adaptacji migrantów z Polski w Wielkiej Brytanii [z Alicją Sadownik] [2014], Społeczne światy szkół średnich – od trajektorii marginesu do trajektorii elit, [2005]; Młodzież w zreformowanym systemie szkolnym [z Jarosławem Domalewskim], [2004]. 
 

dr hab. Tomasz Zarębski, prof. UD DSW

Filozof, naukowo zajmujący się filozofią języka, filozofią edukacji, teorią argumentacji, problemami interdyscyplinarnymi. Tłumacz literatury filozoficznej. Redaktor naczelny czasopisma TERAŹNIEJSZOŚĆ – CZŁOWIEK – EDUKACJA / INSTED: Interdisciplinary Studies in Educcation & Society. W Uniwersytecie Dolnośląskim DSW prowadzi takie zajęcia, jak: Analiza tekstu naukowego i elementy logiki, Podstawy logiki, Propedeutyka filozofii z etyką.

dr hab. Alicja Czerkawska, prof. UD DSW

Pedagog, profesor na Wydziale Studiów Stosowanych Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW. Moje zainteresowania badawcze dotyczą poradoznawstwa i andragogiki. W szczególności zajmuję się: poradnictwem egzystencjalnym, edukacją całożyciową, diagnozowaniem sytuacji problemowych i kryzysowych w przebiegu życia ludzkiego, doświadczeniami transgresyjnymi osób dorosłych, samorealizacją jednostki oraz etycznym wymiarem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jestem autorką m.in. publikacji pt.: Poradnictwo egzystencjalne. Założenia - inspiracje - rozwiązania praktyczne (monografia z 2013), pt. Podstawy pomocy psychologiczno-pedagogicznej – skrypt dla studentów pracy socjalnej (praca pod redakcją z 2009), Etyczny wymiar poradnictwa zawodowego (współautorka, 2005), O transgresji w edukacji dorosłych i poradnictwie (artykuł z 2012),  Droga ludzkiej egzystencji – impresje poradoznawcze (rozdział w książce pod redakcją z 2015), Sytuacja przymusowej rozłąki, czyli człowiek w labiryncie nadziei (rozdział w książce pod redakcją z 2016), „Strefy cienia” w pracy doradcy (rozdział w książce pod redakcją z 2017), Ku dialogicznej więzi w poradnictwie humanistycznie zorientowanym (artykuł z 2018), Bridging the Human Gap as a Message of Existential Counseling (współautorka, rozdział w książce pod redakcją z 2019). Jestem specjalistką w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doradczynią w sprawach rodzinnych, wychowawczych i edukacyjno-zawodowych. Przez wiele lat prowadziłam procesy terapeutyczne dla osób dotkniętych traumą. Jestem współzałożycielką i członkinią Naukowego Towarzystwa Poradoznawczego. Podczas zajęć ze studentami zachęcam ich do refleksyjnego przyglądania się sobie i własnemu życiu, odkrywania pasji i zainteresowań oraz budowania strategii radzenia sobie z problemami. 

Ani Karłyk-Ćwik
dr hab. Anna Karłyk-Ćwik, prof. UD DSW

Doktor habilitowana nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika; profesor Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu. Specjalistka do spraw profilaktyki środowiskowej, trenerka warsztatu umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Terapeutka prowadząca młodzieżowe grupy wsparcia oraz grupową i indywidualną terapię dzieci i młodzieży z zaburzeniami w zachowaniu. Autorka i realizatorka programów profilaktycznych, psychoedukacyjnych i interwencyjnych dla klas szkolnych i grup wychowawczych, a także programów szkoleniowych z zakresu przeciwdziałania agresji i przemocy dla nauczycieli i wychowawców szkół oraz placówek resocjalizacyjnych. Autorka wielu publikacji naukowych z obszaru pedagogiki resocjalizacyjnej tematycznie skoncentrowanych wokół terapii i resocjalizacji nieletnich agresorów, kompetencji i funkcjonowania zawodowego pedagogów, resocjalizacji pozytywnej oraz roli humoru w procesie edukacji i resocjalizacji.

dr Anna Bilon-Piórko

Absolwentka pedagogiki i filozofii Uniwersytetu Zielonogórskiego. Badawczo zajmuje się głównie poradnictwem kariery oraz edukacją i uczeniem się osób dorosłych. Za swój doktorat, dotyczący systemu poradnictwa zawodowego w Holandii otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2014). Jest autorką około 40 publikacji, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Ma za sobą również prace w redakcjach czasopism naukowych. Intensywnie zaangażowana we współpracę międzynarodową, będąc liderem międzynarodowej grupy badawczej „Critical Studies in Career Guidance”, dodatkową krajową konsultantką w Europejskim Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP) oraz wykładowczynią i tutorem w trakcie szkół letnich Europejskiego Programu Doktorskiego w obszarze Poradnictwa i Doradztwa Zawodowego ECADOC. Została nominowana na zewnętrznego egzaminatora w Centrum Całożyciowego Uczenia się na Uniwersytecie w Warwick (UK), gdzie rolą jej jest ewaluacja jakości kształcenia i egzaminowania. Jako "affilated researcher" współpracuje także z Uniwersytetem Jonkoping w Szwecji.

dr Joanna Kłodkowska

Pedagog, doktor nauk humanistycznych, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, adiunkt Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, zajmuje się poradnictwem, terapią pedagogiczną, pedagogiką społeczną, wykonawca działań w zakresie pomocy dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodzicom i nauczycielom, w ramach projektu wspierania edukacji włączającej.