Program studiów
- Psychologia osobowości i różnic indywidualnych
- Psychologia emocji i motywacji
- Współczesne koncepcje edukacyjne
- Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania dzieci języka obcego
- Diagnoza środowiska rodzinnego
- Specjalne potrzeby edukacyjne
- Elementy logopedii
Moduł kształcenia podstawowego:
- Szkolenie wstępne z zakresu BHP
- Umiejętności akademickie
- Filozofia z etyką
- Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka
- Wprowadzenie do psychologii
- Podstawy pedagogiki
- Podstawy socjologii
- Socjologia edukacji
- Psychologia rozwoju w cyklu życia
- Psychologia osobowości i różnic indywidualnych
- Psychologia procesów poznawczych
- Psychologia emocji i motywacji
Moduł kształcenia kierunkowego:
- Komunikacja interpersonalna
- Kultura języka
- Pierwsza pomoc przedmedyczna I
- Pierwsza pomoc przedmedyczna II
- Historia wychowania
- Pedagogika ogólna
- Teoretyczne podstawy pomagania
- Podstawy dydaktyki ogólnej i nauczania zintegrowanego
- Pedagogika rodziny
- Pedagogika specjalna
- Współczesne koncepcje edukacyjne
- Doktryny pedagogiczne
- TIK w pracy nauczyciela
- Pedagogika przedszkolna
- Podstawy kształcenia języka polskiego
- Poradnictwo i praca ze środowiskiem rodzinnym
- Emisja głosu
- Pedagogika społeczna
- Metodyka edukacji polonistycznej
- Pedagogika porównawcza
- Metodyka edukacji przedszkolnej
- Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania dzieci języka obcego
- Podstawy kształcenia języka angielskiego/ języka niemieckiego
- Podstawy edukacji matematycznej
- Pedagogika wczesnoszkolna
- Diagnoza środowiska rodzinnego
- Specjalne potrzeby edukacyjne
- Kulturowe konteksty edukacji
- Gramatyka języka angielskiego/ języka niemieckiego
- Metodyka edukacji wczesnoszkolnej
- Metodyka edukacji matematycznej
- Podstawy edukacji muzycznej
- Podstawy edukacji plastycznej
- Diagnoza specjlanych potrzeb edukacyjnych
- Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
- Pedeutologia
- Metodyka edukacji muzycznej
- Metodyka edukacji plastycznej
- Podstawy wychowania fizycznego
- Metodyka pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
- Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych
- Metodyka nauczania języka angielskiego/ języka niemieckiego I
- Metodyka nauczania języka angielskiego/ języka niemieckiego II
- Metodyka zajęć wyrównawczych i korekcyjno-kompensacyjnych
- Podstawy edukacji społeczno-przyrodniczej
- Metodyka wychowania fizycznego
- Elementy logopedii
- Konstruowanie IPET
- Konstruowanie programów wychowawczo-profilaktycznych w edukacji integracyjnej i włączającej
- Ocena i ewaluacja procesu dydaktycznego
- Warsztaty metodyczne nauczania języka angielskiego/ języka niemieckiego
- Diagnoza dojrzałości szkolnej
- Podstawy andragogiki
- Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej
- Podstawy edukacji technicznej
- Podstawy edukacji informatycznej
- Podstawy edukacji zdrowotnej
- Tutoring - wspieranie rozwoju ucznia
- Opieka i wychowanie dziecka w wieku poniemowlęcym
- Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym
- Prawa dziecka
- Organizacja pracy instytucji edukacyjnych z elementami prawa oświatowego
- Podstawy przedsiębiorczości w edukacji
- Metodyka edukacji informatycznej i posługiwania się TIK
- Metodyka edukacji zdrowotnej
- Metodyka edukacji technicznej
- Krytyczna analiza tekstów z elementami logiki
- Warsztat pracy naukowej
Edukacja dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Współczesne konteksty dzieciństwa
- Pedagogika zabawy
- Elementy treningu umiejetności społecznych
- Metodyka pracy z dzieckiem z trudnościami w uczeniu się
- Edukacja antydyskryminacyjna
- Warsztaty całożyciowego uczenia się
Glottodydaktyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Podstawy psycholingwistyki
- Współczesny język polski
- Wprowadzenie do glottodydaktyki
- Język polski jako obcy I
- Język polski jako obcy II
- Edukacja dwujęzyczna
Innowacje edukacyjne z elementami AI
- Współczesne nurty we wczesnej edukacji
- Elementy arteterapii we wczesnej edukacji
- Edukacja demokratyczna
- Niedyrektywne metody pracy z dzieckiem
- Sztuczna inteligencja w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Grywalizacja w edukacji