Program studiów
Zajęcia prowadzone są przez trzy semestry w trybie online, w wymiarze 364 godzin, realizowane metodami aktywizującymi (ćwiczenia, warsztaty) i 90 godzin praktyk. Zajęcia online są realizowane poprzez platformę Teams.
UWAGA: Podczas trzeciego semestru studiów odbędą się maksymalnie dwa zjazdy stacjonarne we Wrocławiu w ramach realizacji zajęć praktycznych na sali SI.
MODUŁ WIEDZY Z OBSZARU DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z ROZWOJEM DZIECKA
(128 godz.)
- Neurologia rozwoju
- Psychologia rozwojowa
- Psychologia kliniczna
- Zaburzenia w rozwoju
- Różnice indywidualne w kontekście pracy z dzieckiem i jego rodzicami
- Integracja sensoryczna
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Psychomotoryka i deficyty
MODUŁ DIAGNOZY I METODYKI PRACY
(128 godz.)
- Technika wywiadu i obserwacji – aspekt psychologiczny
- Obserwacja kliniczna zaburzeń SI
- Wspieranie rozwoju dziecka: aspekt emocjonalny, fizyczny, poznawczy, psychomotoryczny
- Diagnoza i terapia procesów SI
- Diagnoza psychologiczna
- Diagnoza pedagogiczna
- Diagnoza psychomotoryczna
- Logopedyczny aspekt a terapia integracji sensorycznej
MODUŁ PRAKTYCZNY
(108 godz.)
- Konstruowanie programów terapii IS
- Terapia IS a inne metody rehabilitacyjne, psychologiczne, pedagogiczne
- Psychologiczne trudności rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Psychologiczne trudności dzieci z zaburzeniami SI
- Logopedyczny aspekt a terapia integracji sensorycznej
- Integracja sensoryczna w praktyce fizjoterapeuty
- Sala SI – praktyczne ćwiczenia
- Etyka zawodu
MODUŁ PRAKTYK
(90 godz.)
- praktyka pedagogiczna 1
- praktyka pedagogiczna 2
FORMA ZALICZENIA
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:
- obecność na zajęciach;
- zaliczenie praktyk;
- pozytywna ocena ze wszystkich modułów objętych programem.