dr Jolanta Horyń - doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii ogólnej. Wieloletni dyrektor dwóch szkół oraz placówki doskonalenia nauczycieli. Nauczyciel dyplomowany, wychowawca dzieci i młodzieży, wolontariuszka w organizacjach pozarządowych. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego (w obszarach: pedagogika i socjologia). Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego (studia podyplomowe z zakresu informatyki) oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu (studia podyplomowe z zakresu doradztwo zawodowe i edukacyjne oraz studia podyplomowe z zakresu trener umiejętności społecznych). Absolwentka Akademii Pedagogicznej im. KEN (studia podyplomowe w obszarze edukacji międzykulturowej). Autorka licznych publikacji naukowych i organizatorka konferencji naukowych w obszarach zainteresowań jak: pedagogika, psychologia, andragogika, socjologia, marketing i zarządzanie, informatyka, edukacja międzykulturowa, edukacja dla bezpieczeństwa, wymiana i współpraca zagraniczna, wolontariat i praca społeczna w stowarzyszeniach i organizacjach działających na rzecz dzieci i młodzieży. Jest członkinią Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego oraz Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Nauczyciel akademicki Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu, Wyższej Szkoły Handlowej (obecnie WAB) oraz Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania „Copernicus”. Za swoją aktywność naukowo – dydaktyczną oraz całokształt pracy nauczycielskiej i wychowawczej otrzymała liczne nagrody, m.in.: Nagrody Prezydenta Wrocławia, Medal Komisji Edukacji Narodowej; tytuł Nauczyciela Roku – Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu, za okres pełnienia funkcji Dyrektora Dolnośląskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu otrzymała Nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego.
Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego im. Grzegorza Piramowicza oraz Uniwersytetu Wrocławskiego na Wydziale Filologicznym, terapeutka pedagogiczna, edukatorka. Współpracuje od lat ze szkołami publicznymi i alternatywnymi, m. in: SP 16 we Wrocławiu, Wolna Szkoła w Domaszczynie, Wolna Szkoła Pozytywki, grupy unschoolerskie Fundacji Bullerbyn, projekty społeczne i młodzieżowe prowadzone Czasoprzestrzeni i Sferze Jedności. Obecnie współtworzy Liceum Przystań Warszawa skierowane do osób neuroróżnorodnych.
Swoje metody pracy rozwija i buduje w oparciu o: banki pomysłów, pracę na relacji, twórcze rozwiązywanie problemów, improwizację komediową, karty metaforyczne, gry. Jest współautorką gier i narzędzi do pracy z grupą, np.: “Gra na emocjach”; “Drzewosłów”; “Gra w proces grupowy”. Ukończyła różnorodne szkolenia trenerskie, m.in: Odysei Umysłu, Lekcji Twórczości, TZA(ART), TUS itp. Karty Milowe, Unplugged itp.
Doświadczenia inicjatyw i ról, jakimi może się podzielić wokół współpracy szkoły z lokalną społecznością, to: tworzenie i koordynowanie wolontariatu, wspólne projekty szkół publicznych i alternatywnych, prowadzenie warsztatów z kręgów komunikacyjnych i organizowanie nietuzinkowych wyjść dla grup szkolnych.