Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Strategic Business Management Program.
ZAKRES I CEL TRANSFORMACJI. FORMUŁOWANIE KIERUNKÓW STRATEGICZNYCH FIRMY
(32 godz.)
1. Planowanie strategiczne i znaczenia strategii w kontekście organizacji. (8 godzin)
- Fakty i mity dotyczące strategii.
- Trendy strategiczne na przykładzie strategii konkretnych firm i modele biznesowe (case study)
2. Kanwa strategii i formułowanie założeń strategicznych. (16 godzin)
- Strategia błękitnego oceanu jako punkt wyjścia oferty wartości.
- Formułowanie misji, wizji i wartości: Tworzenie klarownej misji i wizji firmy oraz definiowanie kluczowych wartości organizacyjnych.
3. Budowanie zespołu strategicznego i analiza struktury organizacyjnej. (8 godzin)
ANALIZA POZYCJI STRATEGICZNEJ ORGANIZACJI
(48 godz.)
1. Strategiczna diagnoza organizacji z uwzględnieniem czynników wewnętrznych i rynkowych (16 godzin)
- Przeprowadzenie kompleksowej analizy otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego. Metodyka SWOT: Głęboka analiza mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń
- Zbadanie potencjału organizacji i jej przygotowania do transformacji, analiza barier wzrostu.
2. Zarządzanie zmianą/transformacją strategiczną (24 godziny)
- Model Kurta Lewina w praktyce.
- Strategie wprowadzania zmian organizacyjnych i zarządzanie oporem wobec zmian
- Mapowanie interesariuszy: Identyfikacja i analiza interesariuszy oraz ich wpływu na organizację. Psychologia komunikacji biznesowej.
3. Ocena pozycji strategicznej z analizą konkurencji (8 godzin)
- Wykorzystanie narzędzi analitycznych do oceny bieżącej sytuacji strategicznej firmy. Zrozumienie pozycji konkurencyjnej firmy na rynku.
NARZĘDZIA PLANOWANIA STRATEGII
(40 godz.)
1. Balanced ScoreCard (Zrównoważona Karta Wyników) (8 godzin)
- Wprowadzenie do metodyki BSC (Roberta S. Kaplana i Davida P. Nortona) i jej zastosowanie w planowaniu strategicznym.
2. Mapa strategii i wizualna prezentacja założeń strategicznych (8 godzin)
- Tworzenie wizualnych mapy strategicznych wspierających komunikację i realizację strategii (Określenie „driverów” strategii oraz mierników jej realizacji).
3. Organization Design (16 godzin)
- Tworzenie struktury organizacyjnej firmy, która uprawdopodabnia realizację strategii.
4. Plan komunikacji oraz monitoring i kontrola (8 godzin)
- Ustalanie planu komunikacji strategii do wnętrza organizacji oraz systemów monitorowania postępów i efektywności wdrożonych strategii.
SKUTECZNE WDROŻENIE STRATEGII
(40 godz.)
1. Definiowanie KPI (Key Performance Indicators) (16 godzin)
- Określanie kluczowych wskaźników efektywności związanych z realizacją strategii.
2. Organizowanie regularnych przeglądów strategii w celu jej dostosowania i optymalizacji. (narzędzia i najlepsze praktyki) (8 h)
3. Zarządzanie portfelem projektów (PMO) (16 godzin)
- Zarządzanie projektem. Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Komunikacja lidera. Zarządzanie niespodziankami. Utrwalanie zmiany.
PROJEKT
(28 godz.)
- Seminarium projektowe
- Indywidualne podejście – konaultacje strategii lub case biznesowego