Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Strategic Business Management Program.

Liczba miesięcy nauki: 10
Liczba godzin: 188
Liczba zjazdów: 13
Liczba semestrów: 2
ZAKRES I CEL TRANSFORMACJI. FORMUŁOWANIE KIERUNKÓW STRATEGICZNYCH FIRMY
(32 godz.)

1. Planowanie strategiczne i znaczenia strategii w kontekście organizacji. (8 godzin)

  • Fakty i mity dotyczące strategii.
  • Trendy strategiczne na przykładzie strategii konkretnych firm i modele biznesowe (case study)

2. Kanwa strategii i formułowanie założeń strategicznych. (16 godzin)

  • Strategia błękitnego oceanu jako punkt wyjścia oferty wartości.
  • Formułowanie misji, wizji i wartości: Tworzenie klarownej misji i wizji firmy oraz definiowanie kluczowych wartości organizacyjnych.

3. Budowanie zespołu strategicznego i analiza struktury organizacyjnej. (8 godzin)

ANALIZA POZYCJI STRATEGICZNEJ ORGANIZACJI
(48 godz.)

1. Strategiczna diagnoza organizacji z uwzględnieniem czynników wewnętrznych i rynkowych (16 godzin)

  • Przeprowadzenie kompleksowej analizy otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego. Metodyka SWOT: Głęboka analiza mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń
  • Zbadanie potencjału organizacji i jej przygotowania do transformacji, analiza barier wzrostu.

2. Zarządzanie zmianą/transformacją strategiczną (24 godziny)

  • Model Kurta Lewina w praktyce.
  • Strategie wprowadzania zmian organizacyjnych i zarządzanie oporem wobec zmian
  • Mapowanie interesariuszy: Identyfikacja i analiza interesariuszy oraz ich wpływu na organizację. Psychologia komunikacji biznesowej.

3. Ocena pozycji strategicznej z analizą konkurencji (8 godzin)

  • Wykorzystanie narzędzi analitycznych do oceny bieżącej sytuacji strategicznej firmy. Zrozumienie pozycji konkurencyjnej firmy na rynku.
NARZĘDZIA PLANOWANIA STRATEGII
(40 godz.)

1. Balanced ScoreCard (Zrównoważona Karta Wyników) (8 godzin)

  • Wprowadzenie do metodyki BSC (Roberta S. Kaplana i Davida P. Nortona) i jej zastosowanie w planowaniu strategicznym.

2. Mapa strategii i wizualna prezentacja założeń strategicznych (8 godzin)

  • Tworzenie wizualnych mapy strategicznych wspierających komunikację i realizację strategii (Określenie „driverów” strategii oraz mierników jej realizacji).

3. Organization Design (16 godzin)

  • Tworzenie struktury organizacyjnej firmy, która uprawdopodabnia realizację strategii.

4. Plan komunikacji oraz monitoring i kontrola (8 godzin)

  • Ustalanie planu komunikacji strategii do wnętrza organizacji oraz systemów monitorowania postępów i efektywności wdrożonych strategii.
SKUTECZNE WDROŻENIE STRATEGII
(40 godz.)

1. Definiowanie KPI (Key Performance Indicators) (16 godzin)

  • Określanie kluczowych wskaźników efektywności związanych z realizacją strategii.

2. Organizowanie regularnych przeglądów strategii w celu jej dostosowania i optymalizacji. (narzędzia i najlepsze praktyki) (8 h)
3. Zarządzanie portfelem projektów (PMO) (16 godzin)

  • Zarządzanie projektem. Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Komunikacja lidera. Zarządzanie niespodziankami. Utrwalanie zmiany.
PROJEKT
(28 godz.)
  1. Seminarium projektowe
  2. Indywidualne podejście – konaultacje strategii lub case biznesowego