Koło naukowe DSW Hello IT zaprasza na wydarzenie online, które kierowane jest do wszystkich pasjonatów projektowania gier. Hello GameJam odbędzie się w dniach 20.04.2022 - 24.04.2022. Czego można się spodziewać po tym wydarzeniu?
GameJam odbędzie się online. Rozpocznie się wieczorem 20.04 o godzinie 18:00 i trwać będzie cztery dni, do godziny 24:00 dnia 24.04. Event rozpocznie stream na Twitch-u, podczas którego pokazany zostanie m.in. trailer gry koła naukowego Hello IT.
W czasie streamu będzie miało miejsce losowanie tematów oraz przekazane zostaną ogólne zasady rywalizacji. Dodatkowo udostępniony zostanie link do platformy Discord, pod którym będzie można znaleźć potencjalnych członków do swojej drużyny oraz przydatne linki do grafik czy poradników.
Po 24:00 24.04 zamknięta zostanie pula otrzymanych projektów, które przekazane zostaną do do jury. Oceniane będą takie wartości, jak grafika, stan ukończenia gry, płynność rozgrywki, zgodność z tematem no i oczywiście ogólne wrażenia z rozgrywki. Zwycięzców poznamy tuż po weekendzie majówkowym, a czekać na nich będą kody do gier Interastra oraz Infinity corp.
Wydarzeniu towarzyszy zbiórka na koty z kociej kawiarni KOTON, promującej kocie adopcje i współpracującej z fundacją "Kotłownia".
- GameJam - co to takiego?
GameJam polega na stworzeniu dobrej gry w jak najkrótszym czasie. Zazwyczaj te dwie wartości ze sobą nie współgrają, dlatego trzeba głównie postawić na inwencję twórczą. Więc osoby z mniejszym doświadczeniem przy tworzeniu gier mają szansę na rywalizowanie ze starymi wyjadaczami. Wydarzenie dedykowane jest dla każdego, w szczególności studentów oraz uczniów szkół średnich.
- Jakie wygląda udział?
Aby wziąć udział w gamejamie należy przesłać deklarację do 21.04 godzina 24:00, na której będą zarejestrowani członkowie danej grupy. ( wystarczy 1 na całą grupę ). Po wylosowaniu tematu, grupy zaczynają tworzyć grę. Czas na ukończenie projektu wynosi dokładnie 4 dni, a konkretnie do zakończenia streamu z 24.04. Aby wysłać swój projekt do oceny należy przygotować krótki filmik z gameplayem rozgrywki oraz sam projekt/build na dany adres mailowy.
"Organizowany przez nas event jest niepowtarzalnym sposobem na uwolnienie wódz wyobraźni, spróbowania swoich sił w pracy zespołowej oraz dobrą zabawą, w imię stworzenia czegoś niepowtarzalnego. To jest kwintesencja Game Jam’u - wyścig z czasem, aby stworzyć coś niezwykłego i unikatowego, z pewnymi ograniczeniami. Zapraszamy grafików, programistów, entuzjastów przeróżnej maści do wzięcia udziału w tym wydarzeniu - gwarantujemy, że nic na tym nie stracicie, a nawet zyskacie cenne doświadczenie. A nawet jeśli nie planujecie swojej przyszłości w branży gier, to wciąż samo uczucie zrobienia czegoś w zespole daje poczucie dumy i spełnienia się czy to artystycznie, czy to przywódczo, czy to w jakikolwiek inny sposób. Dodatkowo imprezy tego typu to możliwość zapoznania się z innymi ludźmi, integrację z osobami podobnie zakręconymi i nawiązania znajomości na długi czas. Tegoroczny Game Jam również organizowany jest w szczytnym celu zebrania środków na pomoc potrzebującym kotom." - mówią organizatorzy z koła naukowego Hello IT.
"GameJam to wyjątkowe wydarzenie dla każdego pasjonata gier, podczas którego sprawdzane są wszystkie umiejętności których będziesz potrzebował w przyszłej pracy lub życiu: poznawanie nowych ludzi, technologii, przydatnych znajomości, doświadczenia, przekraczania własnych barier i wiele innych. To wszystko można znaleźć na takich eventach. Według nas takie wydarzenia mają w sobie to coś czego nie może zapewnić żadna inna forma nauki czy dotychczasowe przeżycia. Dlatego też podjęliśmy decyzję aby w naszym rejonie również odbywały się gamejamy. Chcemy zapoczątkować coś o czym członkowie tego eventu będą zawsze pamiętać i zawsze chętnie wracać na przyszłe wydarzenia z naszym udziałem" - dodają.
Partnerzy wydarzenia:
- T-Bull
- DevilleCloud
- Proxi.Cloud
- DSW
Jury:
- Grzegorz Kosior - wykładowca Programowania gier, Zarządzania projektami, Programowania silników gier, silniki i technologie gier, z DSW
- Maciej Celmer - Programista AI w CD Projekt RED
- Ilya Semikolennykh - Programista silnika w Techland
- Radosław Janicki- Lune.xyz
Pytania kierować można do organizatorów poprzez fanpage na Facebooku.