Serdecznie zapraszamy na spotkanie online z Joanną Girak-Onoszko - dziennikarką, reportażystką, pisarką, felietonistką, autorką reportażu o Kanadzie "27 śmierci Toby’ego Obeda".
Spotkanie odbędzie się w ramach cyklu seminariów naukowych "Poza kulturową oczywistością", a jego tematem będzie "Metoda reporterska jako sposób na zrozumienie wrzenia świata".
13 stycznia 2022r.
(czwartek)
godz. 18:00-19:30
Rejestracja zapisów na spotkanie drogą mailową na adres maria.sikorska@dsw.edu.pl.
Joanna Gierak-Onoszko - do 2018 roku dziennikarka związana z tygodnikiem „Polityka”. Publikowała też m.in. w „Dużym Formacie”, „Piśmie. Magazynie opinii”, „Non/fiction – nieregularniku reporterskim”. Laureatka nagrody za najlepszy reportaż prasowego na Festiwalu Wrażliwym za tekst o międzynarodowej akcji ewakuowania psa z Aleppo (2017). Nominowana do Polsko-Niemieckiej Nagrody Dziennikarskiej im. Tadeusza Mazowieckiego za reportaż o lekarzach i wolontariuszach pomagających uchodźcom w Berlinie (2015). Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Szkoły Reportażu. Prowadziła również blog o nazwie „Mrs. Canada. Opowieści z Kanady”. Zajmuje się bohaterami drugiego planu. 27 śmierci Toby’ego Obeda to jej debiut książkowy, owoc dwóch lat spędzonych w Kanadzie. Książka została nominowana do wielu nagród, m.in. znalazła się w finale nagrody NIKE oraz nagrody im. R. Kapuścińskiego.
Poza kulturową oczywistością to cykl seminariów, których celem jest podjęcie dyskusji nad zmianami zachodzącymi w edukacji, kulturze, polityce oraz mediach. Pragniemy zadać pytania o kwestie sporne, wątpliwe lub kontrowersyjne, których obecność w dyskursie publicznym w (nie)oczywisty sposób zmienia nasze realia.
Inspiracją dla cyklu seminariów naukowych „Poza kulturową oczywistością” w Dolnośląskiej Szkole Wyższej jest dorobek naukowy Profesora Roberta Kwaśnicy.
Seminaria naukowe w DSW „Poza kulturową oczywistością”
Rok akademicki 2019/2020
29/10/2019, Inauguracja cyklu seminariów naukowych w DSW
28/11/2019, Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek (UG), Zaawansowane studia nad kulturą i edukacją
12/12/2019, Piotr Zańko (UW), Edukacyjne konteksty oporu kulturowego
17/12/2019, Andreas Fejes (Linköping Univ.), Mapping out the Research Field...
18/12/2019, Piotr Stańczyk (UG), Freirego Suchodolskim…
28/01/2020, Aneta Ostaszewska (UW), „Nakreśliłam własne przeznaczenie”…
05/03/2020, Piotr Zamojski (UG), Wprowadzenie do idei po-krytycznej pedagogiki…
Rok akademicki 2020/2021
22/10/2020, Martyna Pryszmont (UWr): Metodologia jako sztuka wyjścia…
03/12/2020, Karolina Kuszyk: Jak opisać owada w bursztynie…
21/01/2021, Danuta Uryga i Marta Wiatr (APS), Etnograficzne studium przypadku…
28/01/2021, Justyna Kajta (UWr), „Zrozumieć nacjonalizm?” O tożsamości…
18/02/2021, Elżbieta Korolczuk (Södertörn University), Kto się boi "gender"?
25/02/2021, Kaja Kaźmierska (UŁ), Autobiograficzny wywiad narracyjny…
15/03/2021, Iwona Chmura-Rutkowska (UAM), (Nie)widzialne granice…
14/04/2021, Małgorzata Michel (UJ), Trudny czy wymagający teren badań?...
12/06/2021, Przemysław Staroń „Bo szkoła może być magiczna…”
15/06/2021, Brian Tam, My Ethnicity is not a Virus
Rok akademicki 2021/2022
15/11/2021, Catherine Nafti-Malherbe (UCO), A Sociological Look…
18/11/2021, Przemysław Sadura, Sylwia Urbańska (UW), Obcy w naszym kraju…
09/11/2021, Jorge F. Figueroa (TWU), The Intersections Between Critical Pedagogy Cultures and Technology
…
27/01/2022, Eszter Neumann (CSC), Religion, populism, and education-policy: the case of Hungary
10/03/2022, Konrad Rejman (DSW), Edukacja jako wychowanie do wojny (?). O konieczności pedagogicznej refleksji nad wojną i pokojem