Absolwent wrocławskiej polonistyki, stopień doktorski z marketingu internetowego uzyskał na Akademii Ekonomicznej, studia podyplomowe z komunikacji społecznej - dyplom Connecticut State University, a tytuł Master of Didactics w London College University. Posiada wieloletnie doświadczenie jako dziennikarz magazynów specjalistycznych (redaktor naczelny miesięcznika CHIP i dwutygodnika PC Kurier). W telewizji Polsat realizował i prowadził przez pół roku program na temat „pluskwy milenijnej”, w Polskim Radio przez 7 lat prezentował programy autorskie (m.in. Wrocławska Wieża Babel), a na początku XX w. kierował start-upami YoYo.pl i Kopernik.pl. Jako szef agencji PR obsługiwał m.in. TPSA, Politechnikę Wrocławską, Telefonię Dialog. Wykładowca i prelegent na licznych konferencjach krajowych i zagranicznych, autor artykułów i książek naukowych i o tematyce związanej z kreacją wizerunku, rozwiązywaniem kryzysów komunikacyjnych, promocją nauki i wyższej edukacji. Od 2008 roku także wykładowca w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, gdzie wypromował ponad trzystu licencjatów i magistrów, zajmujących dzisiaj liczące się stanowiska w branży dziennikarskiej, marketingowej i pr-owej. Przez 10 lat jako prezes kierował pracami Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, zrzeszającego rzeczników prasowych i pracowników promocji. Obecnie prowadzi m.in. badania nad rolą głosu w kreacji wizerunku
Mający wieloletnie doświadczenia czynnego dziennikarza mediów „mówionych”, a jednocześnie specjalizujący się w tematyce na styku nowych mediów, kreacji wizerunku i technik dziennikarskich, przygotował w publikacji "Głos i wizerunek" podbudowę teoretyczną oraz zadania związane z redakcją tekstu i strukturą pracy.
Współautor publikacji "Głos i wizerunek".