Co zyskujesz, studiując dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW?

  • To wszechstronny kierunek, który poszerzy Twoją wiedzę z zakresu kontaktów z mediami, PR i posługiwania się najnowszymi technologiami audiowizualnymi. Zajęcia, seminaria i warsztaty prowadzone są w m.in. w naszym studiu telewizyjnym, pracowniach multimedialnych, komputerowych, fotograficznych oraz laboratorium dźwięku.  
  • Eksperci, praktycy oraz zapraszani przez nas goście nauczą Cię profesjonalnego wykorzystywania zdobytej wiedzy w Twojej codziennej pracy. W trakcie studiów odbędziesz praktyki u współpracujących z nami partnerów tego kierunku.  
  • Zajęcia prowadzone są przez ekspertów z dziedziny dziennikarstwa, mediów społecznościowych, Public Relations.  
  • Na ćwiczeniach wykorzystujemy specjalistyczne pracownie (studio TV, studio fotograficzne, laboratorium dźwięku) i nowoczesne technologie (np. system motion cupture). 

Dodatkowe atuty kierunku: 

  • kierunek posiada akredytację Polskiej Komisji Akredytacyjnej,  
  • profil kształcenia jest praktyczny, 
  • przygotowujemy studentów do pracy w mediach symulując warunki ich funkcjonowania, indywidualnie opiekujemy się studentami budując dla nich spersonalizowane ścieżki kariery, poparte dokładną diagnozą potrzeb i zdolności, 
  • wiele z naszych specjalności oferowaliśmy jako pierwsi w kraju (to inni uczyli się od nas, jak je prowadzić).

Dowiedz się, dlaczego Agnieszka wybrała dziennikarstwo na naszym uniwersytecie, na specjalności komunikacja wizerunkowa i reklama.

Nasza studentka Goodness o kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

Nie czekaj, załóż Konto Kandydata i zapisz się online na studia.

do 2 stycznia
czesne już od
473 zł
439 zł
miesięcznie

Zapisując się do 2 stycznia, zyskujesz:
●    800 zł dzięki zniżce w czesnym, która rozliczana jest przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
●    dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej. 

 

 

 

 

 

 

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 439 zł

Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej:
●    Twoja zniżka w czesnym wyniesie 1200 zł i będzie rozliczana również przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
●    dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.

 


 

Studia magisterskie na Dziennikarstwie i komunikacji społecznej są świetnym uzupełnieniem kompetencji docenianych na współczesnym rynku pracy w wielu jego segmentach. Z jednej strony redakcje, serwisy internetowe, domy mediowe potrzebują fachowców specjalizujących się w jednej dziedzinie mających jednocześnie kompetencje dziennikarskie konieczne do skutecznego komunikowania się z otoczeniem. Dziennikarz sportowy, muzyczny czy motoryzacyjny jest dziś standardem w wielu redakcjach. Z drugiej strony wiele instytucji nie działających na co dzień w branży medialnej bez fachowców z zakresu komunikacji społecznej, komunikacji medialnej, kompetencji dziennikarskich nie jest w stanie funkcjonować w swojej branży. Specjalista ds. kontaktów z mediami, rzecznik prasowy, PR-owiec jest dziś normą. W czasie studiów czekają ciekawe wyzwania i satysfakcjonujące projekty.  

dr Piotr Para

Menedżer kierunku Dziennikarstwo

Uczymy studentów praktycznego podejścia zarówno do fachu dziennikarskiego, jak i w ogóle do wielu takich kompetencji i tych miękkich, i tych trochę bardziej twardych, dotyczących tego, w jaki sposób się zachować, w jaki sposób poradzić sobie z mikrofonem, z kamerą, z aparatem fotograficznym. Pewne rzeczy trzeba wiedzieć, pewne rzeczy praktyczne trzeba także potrafić, w związku z czym staramy się tutaj przygotować naszych studentów do tego, żeby później idąc do redakcji mieli już pewne kompetencje medialne, dziennikarskie, teoretyczne i praktyczne. Mamy profesjonalne laboratorium dźwięku, mamy właśnie całkiem na nowo przygotowane studio telewizyjne. Jest także studio fotograficzne i wiele innych miejsc, które tak naprawdę są bardzo nowoczesne i dostosowane do dzisiejszych czasów i dzisiejszych potrzeb. Jeżeli szukasz swego miejsca w świecie albo marzysz, żeby zostać dziennikarką, dziennikarzem zapraszamy. Uniwersytet Dolnośląski DSW przygotował dla Ciebie specjalne miejsce, gdzie nauczysz się zarówno teorii, a przede wszystkim praktyki. Nasi wykładowcy i sprzęt, który tutaj gromadzimy, umożliwią Ci to. Zapraszamy! 

dr Szymon Nożyński

Wykładowca na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
Journalism and Socjal Communication
Stacjonarne Angielski Nowość Od marca
od 1270 zł
Komunikacja wizerunkowa i reklama z elementami AI
Stacjonarne Niestacjonarne Nowość Od marca
od 469 zł 503 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 503 zł
Market Communication
Stacjonarne Niestacjonarne Angielski Od marca
od 469 zł 503 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 503 zł
Zarządzanie wizerunkiem i e-PR
Stacjonarne Niestacjonarne Od marca
od 469 zł 503 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 503 zł

Program studiów

Przedmioty kształcenia podstawowego: 
- Społeczne i kulturowe oddziaływania mediów
- Główne nurty kultury światowej i polskiej w XX i XXI w. 
- Opinia publiczna i jej badanie-metody i techniki

- Różnice kulturowe w zarządzaniu - j. ang
- Nowe trendy marketingu

Przedmioty kształcenia kierunkowego: 
- Teorie komunikowania masowego 
- Metody badan medioznawczych 
- Język i teoria filmu
- Kreowanie wizerunku instytucji kultury 
- Media lokalne
- Podstawy marketingu i reklamy 
- Filmowe warsztaty branżowe 
- Fotograficzne warsztaty branżowe
- Analiza dyskursu medialnego  
- Kompetencje językowe dziennikarza 
- Warsztat realizacji dźwięku - audycje i udźwiękowienie 

Moduły praktyk: 
- Kierunkowa praktyka zawodowa 
- Specjalnościowa praktyka zawodowa

Moduły kształcenia językowego:   
- Warsztaty kompetencji językowych 1 (j. angielski, j. niemiecki) 
- Warsztaty kompetencji językowych 2 (j. angielski, j. niemiecki)

Analogicznie dla programu anglojęzycznego 

Przedmioty kształcenia podstawowego: 
- Social and cultural impact of media 
- Main cultural trends of XX and XXI century 
- Public opinion research methodes 
- Cultural differences in management
- New marketing trends

Przedmioty kształcenia kierunkowego: 
- Mass communication theories 
- Data journalism research methodes
- Data communication
- Visualisations and infographics 
- Web content design and marketing
- Fundamentals of marketing and advertising 
- Videomarketing and social media
- Drone journalism and aerial photography 
- Digital discourse analysis
- Online journalism workshop 
- Sound production workshop - broadcasts and sound

Moduły praktyk: 
- Internship1 
- Internship2

Moduły kształcenia językowego:   
- Language skills workshop I (German, Spanish) 
- Language skills workshop II (German, Spanish)

Zobacz program studiów

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.
Hand icon

Zainteresował Cię kierunek?
Zrób kolejny krok i zacznij studia na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu.

Zapisz się online
Pobierz stronę do PDF