Co zyskujesz, studiując dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW?

  • To wszechstronny kierunek, który poszerzy Twoją wiedzę z zakresu kontaktów z mediami, PR i posługiwania się najnowszymi technologiami audiowizualnymi. Zajęcia, seminaria i warsztaty prowadzone są w m.in. w naszym studiu telewizyjnym, pracowniach multimedialnych, komputerowych, fotograficznych oraz laboratorium dźwięku.  
  • Eksperci, praktycy oraz zapraszani przez nas goście nauczą Cię profesjonalnego wykorzystywania zdobytej wiedzy w Twojej codziennej pracy. W trakcie studiów odbędziesz praktyki u współpracujących z nami partnerów tego kierunku.  
  • Zajęcia prowadzone są przez ekspertów z dziedziny dziennikarstwa, mediów społecznościowych, Public Relations.  
  • Na ćwiczeniach wykorzystujemy specjalistyczne pracownie (studio TV, studio fotograficzne, laboratorium dźwięku) i nowoczesne technologie (np. system motion cupture). 

Dodatkowe atuty kierunku: 

  • kierunek posiada akredytację Polskiej Komisji Akredytacyjnej,  
  • profil kształcenia jest praktyczny, 
  • przygotowujemy studentów do pracy w mediach symulując warunki ich funkcjonowania, indywidualnie opiekujemy się studentami budując dla nich spersonalizowane ścieżki kariery, poparte dokładną diagnozą potrzeb i zdolności, 
  • wiele z naszych specjalności oferowaliśmy jako pierwsi w kraju (to inni uczyli się od nas, jak je prowadzić).

Dowiedz się, dlaczego Agnieszka wybrała dziennikarstwo na naszym uniwersytecie, na specjalności komunikacja wizerunkowa i reklama.

Nasza studentka Goodness o kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

Nie czekaj, załóż Konto Kandydata i zapisz się online na studia.

do 30 stycznia
czesne już od
503 zł
469 zł
miesięcznie

Zapisując się do 30 stycznia, zyskujesz:
●    800 zł dzięki zniżce w czesnym, która rozliczana jest przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
●    dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej. 

 

 

 

 

 

 

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 439 zł

Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej:
●    Twoja zniżka w czesnym wyniesie 1200 zł i będzie rozliczana również przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
●    dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.

 


 

Studia magisterskie na Dziennikarstwie i komunikacji społecznej są świetnym uzupełnieniem kompetencji docenianych na współczesnym rynku pracy w wielu jego segmentach. Z jednej strony redakcje, serwisy internetowe, domy mediowe potrzebują fachowców specjalizujących się w jednej dziedzinie mających jednocześnie kompetencje dziennikarskie konieczne do skutecznego komunikowania się z otoczeniem. Dziennikarz sportowy, muzyczny czy motoryzacyjny jest dziś standardem w wielu redakcjach. Z drugiej strony wiele instytucji nie działających na co dzień w branży medialnej bez fachowców z zakresu komunikacji społecznej, komunikacji medialnej, kompetencji dziennikarskich nie jest w stanie funkcjonować w swojej branży. Specjalista ds. kontaktów z mediami, rzecznik prasowy, PR-owiec jest dziś normą. W czasie studiów czekają ciekawe wyzwania i satysfakcjonujące projekty.  

dr Piotr Para

Menedżer kierunku Dziennikarstwo

Uczymy studentów praktycznego podejścia zarówno do fachu dziennikarskiego, jak i w ogóle do wielu takich kompetencji i tych miękkich, i tych trochę bardziej twardych, dotyczących tego, w jaki sposób się zachować, w jaki sposób poradzić sobie z mikrofonem, z kamerą, z aparatem fotograficznym. Pewne rzeczy trzeba wiedzieć, pewne rzeczy praktyczne trzeba także potrafić, w związku z czym staramy się tutaj przygotować naszych studentów do tego, żeby później idąc do redakcji mieli już pewne kompetencje medialne, dziennikarskie, teoretyczne i praktyczne. Mamy profesjonalne laboratorium dźwięku, mamy właśnie całkiem na nowo przygotowane studio telewizyjne. Jest także studio fotograficzne i wiele innych miejsc, które tak naprawdę są bardzo nowoczesne i dostosowane do dzisiejszych czasów i dzisiejszych potrzeb. Jeżeli szukasz swego miejsca w świecie albo marzysz, żeby zostać dziennikarką, dziennikarzem zapraszamy. Uniwersytet Dolnośląski DSW przygotował dla Ciebie specjalne miejsce, gdzie nauczysz się zarówno teorii, a przede wszystkim praktyki. Nasi wykładowcy i sprzęt, który tutaj gromadzimy, umożliwią Ci to. Zapraszamy! 

dr Szymon Nożyński

Wykładowca na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna

dr Anna Motylska- Kuźma prodziekan Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW

Nasi dziadkowie i rodzice często wykonywali jeden zawód przez całe życie. Jednak czasy się zmieniły. Jeszcze rok temu nikt nie wyobrażał sobie, co sztuczna inteligencja będzie potrafiła zrobić z naszymi codziennymi, rutynowymi obowiązkami. Z punktu widzenia rynku pracy jesteśmy towarem, który im bardziej luksusowy tym będzie miał większą cenę. Co sprawia, że rynek zaczyna postrzegać nas jako dobro luksusowe? Nasze umiejętności i kompetencje. Kończąc studia na I stopniu z pewnością masz solidne podstawy do wykonywania swojego zawodu. Decydując się na studia magisterskie otwierasz sobie zupełnie nowe perspektywy i ścieżki.

 

Denis Weitler zwykł mawiać, że niezwykłe rzeczy zdarzają się tym, którzy potrafią przekraczać granice i myśleć poza schematami. I to jest w punkt, jeżeli mówimy o studiach magisterskich. Studia I stopnia zwykle pokazują Ci te granice i schematy, ba - nawet nauczą Cię z nimi postępować. Jednak studia II stopnia pokazują Ci często jak przekroczyć te granice, ukazują również kruchość schematów, otwierają perspektywy, których wcześniej nie było widać. Dlatego odpowiedź na pytanie, co dają Ci studia magisterskie powinna brzmieć - uchylają Ci drzwi do niezwykłych rzeczy, które mogą Ci się przydarzyć, a tylko od Ciebie zależy, czy przez nie wejdziesz.

 

Zgodnie z danymi GUS, w województwie dolnośląskim zarejestrowanych było pod koniec 2023 prawie pół miliona firm, a ponad 8% wszystkich inwestycji zagranicznych w Polsce lokowanych jest właśnie w tym regionie. Te dane pokazują perspektywy, jakie stoją przed każdym młodym człowiekiem, chcącym realizować swoje pasje i spełniać ambicje u boku takiego międzynarodowego partnera. Nie jest to jednak możliwe przy zakończeniu edukacji na I stopniu studiów. Aby móc rozwijać się, wspinając po szczeblach kariery, konieczny jest jeden, niewielki element – posiadanie stopnia magistra. Dlatego nie warto pytać, co dają mi studia magisterskie, ale warto skupić się na tym, jakie „drzwi” będą przede mną zamknięte dopóki nie będę posiadać tego tytułu.

 

Ze studiami magisterskim jest jak z emeryturą. Jeżeli nie zabezpieczysz sobie środków na przyszłość, to przychodzi taki moment w życiu, kiedy zaczynasz poważnie tego żałować, ale wówczas jest już za późno i pozostajesz z przysłowiową monetą w ręcę zastanawiać się czy dzisiaj kupić chleb, czy zapłacić za gaz. Rezygnując z magisterki, możesz znaleźć się w podobnej sytuacji. Jesteś, jako pracownik, często niżej opłacany za swoją pracę, nie możesz awansować, a w sytuacjach kryzysowych, jesteś pierwszy do zwolnienia. Warto to wziąć pod uwagę. Zdobycie stopnia magistra daje Ci wolność i pewien stopień niezależności.

dr Anna Motylska-Kuźma

Prodziekan

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
Journalism and Socjal Communication
Stacjonarne Angielski Nowość Od marca
od 1270 zł
Komunikacja wizerunkowa i reklama z elementami AI
Stacjonarne Niestacjonarne Nowość Rekrutacja zakończona Od marca
od 469 zł 503 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 469 zł
Market Communication
Stacjonarne Niestacjonarne Angielski Od marca
od 469 zł 503 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 469 zł
Zarządzanie wizerunkiem i e-PR
Stacjonarne Niestacjonarne Rekrutacja zakończona Od marca
od 469 zł 503 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 469 zł

Program studiów

Przedmioty kształcenia podstawowego: 
- Społeczne i kulturowe oddziaływania mediów
- Główne nurty kultury światowej i polskiej w XX i XXI w. 
- Opinia publiczna i jej badanie-metody i techniki

- Różnice kulturowe w zarządzaniu - j. ang
- Nowe trendy marketingu

Przedmioty kształcenia kierunkowego: 
- Teorie komunikowania masowego 
- Metody badan medioznawczych 
- Język i teoria filmu
- Kreowanie wizerunku instytucji kultury 
- Media lokalne
- Podstawy marketingu i reklamy 
- Filmowe warsztaty branżowe 
- Fotograficzne warsztaty branżowe
- Analiza dyskursu medialnego  
- Kompetencje językowe dziennikarza 
- Warsztat realizacji dźwięku - audycje i udźwiękowienie 

Moduły praktyk: 
- Kierunkowa praktyka zawodowa 
- Specjalnościowa praktyka zawodowa

Moduły kształcenia językowego:   
- Warsztaty kompetencji językowych 1 (j. angielski, j. niemiecki) 
- Warsztaty kompetencji językowych 2 (j. angielski, j. niemiecki)

Analogicznie dla programu anglojęzycznego 

Przedmioty kształcenia podstawowego: 
- Social and cultural impact of media 
- Main cultural trends of XX and XXI century 
- Public opinion research methodes 
- Cultural differences in management
- New marketing trends

Przedmioty kształcenia kierunkowego: 
- Mass communication theories 
- Data journalism research methodes
- Data communication
- Visualisations and infographics 
- Web content design and marketing
- Fundamentals of marketing and advertising 
- Videomarketing and social media
- Drone journalism and aerial photography 
- Digital discourse analysis
- Online journalism workshop 
- Sound production workshop - broadcasts and sound

Moduły praktyk: 
- Internship1 
- Internship2

Moduły kształcenia językowego:   
- Language skills workshop I (German, Spanish) 
- Language skills workshop II (German, Spanish)

Zobacz program studiów

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.
Hand icon

Zainteresował Cię kierunek?
Zrób kolejny krok i zacznij studia na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu.

Zapisz się online
Pobierz stronę do PDF