Pedagog specjalny, wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły specjalnej dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, założyciel i wieloletni prezes zarządu stowarzyszenia działającego na rzecz osób niepełnosprawnych. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej. Metodyk - Kierownik Zakładu Metodyki Nauczania.
Menedżer kierunku pedagogika. Mgr pedagogiki specjalnej w zakresie resocjalizacji, edukacji i rehabilitacji i rewalidacji indywidualnej osób niepełnosprawnych intelektualnie, tyflopedagogiki. Wieloletni doradca metodyczny, nauczyciel dyplomowany, praktyk z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w strukturach organizacyjnych zarządzania oświatą: w Kuratorium Oświaty i Okręgowym Zespole Nadzoru Pedagogicznego nad Zakładami Poprawczymi, Schroniskami dla Nieletnich i RODK na południową Polskę, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE).
Zawodowo pasjonuje ją nauczenie dzieci z niepełnosprawnościami a także problematyką rodziny dziecka z niepełnosprawnością. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako nauczyciel w szkole specjalnej w klasach dla dzieci z autyzmem oraz niepełnosprawnością intelektualną, a także jako terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju.
Najciekawsze publikacje naukowe:
- "Jakość życia dorosłego rodzeństwa osób z niepełnosprawnością", w: "Przemiany edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością" pod red. M. Wlazło, M. Sokołowskiego - Zgida
- "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem" w: "Wspomaganie rozwoju - wielość obszarów, wspólnota celów" pod red. B. Grzyb i G. Kowalskiej
- "Rodzeństwo osób niepełnosprawnych w obliczu wyzwań dorosłości" w: "Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością. Konteksty pedagogiki specjalnej" pod red. B. Grzyb, S. Pawlik
- "Dotyk w terapii dziecka z zaburzeniami sprzężonymi" w: " Sprzężone zaburzenia rozwoju ...I co dalej?" pod red. B. Grzyb, G. Kowalskiej
- "Humanum”, Międzynarodowe Studia Społeczno – Humanistyczne 25(2) 2017, Akceptacja niepełnosprawności w rodzinie w kontekście doświadczanego wsparcia społecznego – rola grup wsparcia6) Acta Salus Vitae, Vol 5, No 1, 2017, Satisfaction with life of the siblings of people with disabilities in earlyadulthood